توضیحاتی درباره روش جلوگیری از مرگ زودرس

© Depositphotos.com / Halfpointتوضیحاتی درباره روش جلوگیری از مرگ زودرس
توضیحاتی درباره روش جلوگیری از مرگ زودرس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروهی از دانشمندان به رهبری پروفسور بوسی از دانشگاه شاندونگ چین به این نتیجه رسیدند که هفته ای یک یا دوبار راهپیمایی سریع خطر مرگ ناشی از سکته قلبی، خونریزی مغزی یا سرطان را کاهش می دهد.
تشخیص سن بیولوژیکی و طول عمر انسان - اسپوتنیک ایران
تشخیص سن بیولوژیکی و طول عمر انسان
به گزارش اسپوتنیک به نقل از MedicalXpress، پژوهشگران اطلاعات دریافتی درباره درباره سطح فعالیت فیزیکی 88140 نفر از سال 1997 تا سال 2008 را بررسی کرده و این اطلاعات را با تعداد افراد فوت کرده در بین آنها مقایسه نمودند. ضمناً نوع فعالیت های فیزیکی و همچنین مدت آنها بررسی شد. نتایج حاصله نشان داد که خطر مرگ زودرس برای افرادی که بین ده دقیقه تا یک ساعت گردش کرده یا در باغ کارکرده اند، به میزان 18 درصد کاهش یافته است. 
ضمناً اگر مدت فعالیت های فیزیکی ده دقیقه ای طی یک هفته به 2.5 تا 5 ساعت در مجموع برسد، خطر مرگ زودرس حتی 31% کاهش خواهد یافت. این رقم برای کسانی که در هفته 25 ساعت فعالیت فیزیکی داشته باشند دو برابر افزایش پیدا کرده و در نتیجه خطر مرگ زودرس انها 62 درصد کمتر می شود. دانشمندان می گویند دوچرخه سواریف دو و دیگر ورزش ها مفیدترین انواع فعالیت فیزیکی هستند.
چندی پیش گزارش دادند بر اساس مطالعات داشمندان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی ، هرچه سرعت راه رفتن انسان بیشتر باشد، وضع سلامتی وی بهتر است.
خانم دانشیار کریستینا دیلی ـ کونرایت، یکی از پژوهشگران خاطرنشان ساخت با توجه به سرعت راه رفتن انسان می توان درباره وضعیت سیستم اعصاب و قلب و عروق وی قضاوت کرد.
علاوه بر این متخصصان جراحی قلب معتقدند با توجه به سرعت راه رفتن انسان می توان فهمید که وی پس از عمل جراحی قلب تا چه حدی با مشکلات مواجه خواهد شد.
ضمناً دانشمندان تاکید کردند که راه رفتن آهسته و کند فقط حاکی از میزان خطر مرگ زودرس نیست بلکه از سن بیولوژییک طبیعی انسان حکایت می کند. اگر سرعت راه رفتن انسان کاهش یابد، این نشانه آن است که دچار مشکلاتی در رابطه با وضع سلامتی خود است.
گفتنی است که چندی پیش دانشمندان به این نتیجه رسیدند که سن بیولوژیکی زنان در اکثر موارد کمتر از سن واقعی آنهاست و در مردان برعکس پیری زودتر فرا می رسد. در بین افراد در سنین 50 تا 64 سال خطر مرگ به خاطر پیری زودرس بیشتر از افراد در سنین 65 تا 84 سال است.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала