ترک پست نظامیان سومالی به علت عدم دریافت حقوقشان

© AP Photo / Farah Abdi Warsamehترک پست نظامیان سومالی به علت عدم دریافت حقوقشان
ترک پست نظامیان سومالی به علت عدم دریافت حقوقشان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سربازان سومالی سه پایگاه در جنوب این کشور را به علت عدم دریافت حقوق ترک نمودند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایستگاه رادیویی Dalsan، پرسنل ارتش سومالی سه پایگاه در جنوب این کشور را بعلت دریافت نکردن حقوق خود ترک نمودند.

در حملات هوایی آمریکا، غیرنظامیان در سومالی کشته شدند - اسپوتنیک ایران
در حملات هوایی آمریکا، غیرنظامیان در سومالی کشته شدند

گزارش شده است که روز سه شنبه سربازان پایگاه ها را در شهرهای ماهادی، بلاد و کالیمو در استان شبيلي مرکزی ترک کردند و به مرکز اداری شهر جوهر رفتند. ساکنان محلی از اینکه ستیزه جویان رادیکال الشباب مجددا کنترل این منطقه را در دست بگیرند می‌هراسند.
به گزارش این ایستگاه رادیویی حسن علی خیر، نخست وزیر سومالی در این خصوص توضیح داد که ارتشیانی که حقوق و دستمزد دریافت نکرده‌اند، هنوز در ساختارهای دولتی ثبت نام نشده‌اند.
روزنامه کنیایی Daily Nation در این خصوص می‌نویسد: نیروهای نظامی کنیایی نیز که برای مبارزه با الشباب در سومالی حضور دارند، از این کشور خارج می‌شوند. گزارش شده است که ارتش کنیا پیش از این پست فرماندهی خود در پایگاه نظامی واقع در بوسار (جنوب سومالی) را ترک نموده است.
مقامات کنیا به صورت رسمی کاهش حضور نظامی خود در سومالی را اعلام نکرده‌اند. رسانه ها خاطرنشان ساختند که گزارش های مربوط به خروج نیروهای نظامی بعلت پس زمینه اختلاف ارضی موجود میان دو کشور است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала