کشف اسرار استون هنج

CC0 / Pixabay / کشف اسرار استون هنج
کشف اسرار استون هنج - اسپوتنیک ایران
اشتراک
باستان شناسان به کشف اسرار استون هنج پی بردند و مشخص شد این سازه برای چه ساخته شده بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «لایوساینس»، محققان  دانشگاه کاردیف انگلستان به تجزیه ایزوتوپ های استخوان های حیوانات باستانی که در استون هنج یافت شد پرداختند و اعلام کردند که این سازه برای برگزاری جشن ها ساخته شده بود.

محققان به مطالعه و آنالیز استخوان حیواناتی پرداختند که در استون هنج باستانی بریتانیا کشف شد. علاوه بر آن، تجزیه ایزوتوپ های استخوان ها حیواناتی به انجام رسید که سن آنها حدود 4000 سال  بود.  رویهمرفته باقیمانده 131 جانور مطالعه شد. در نتیجه معلوم گشت که در «هنج» خوک وجود داشت که نه فقط در یک محل، بلکه در نقاط مختلف جزیره پرورش یافته بود. محققان به این نتیجه رسیدند که خوک ها را برای برگزارش جشن ها و یا نوعی گردهمایی به آنجا برده بودند.

به این ترتیب آنها اعلام داشتند که استون هنج و سازه های دیگری از این نوع محل برگزاری  پیک نیک های بزرگ بوده است. این نوع سازه ها طی چند هزار سال بدین منظور مورد استفاده قرار می گرفت.

استون‌هنج یادمانی تاریخی در دشت سالزبری ویلتشر در جنوب انگلستان است. این اثر، بازماندهٔ دوران نوسنگی و عصر برنز است و شامل حلقه‌ای از سنگ‌افراشت‌های سارسِنی است که به دور مجموعه‌ای نعل‌اسبی، مرکب از پنج سه‌سنگ سارسِنیِ برش‌خورده، قرار گرفته‌اند.

در قرون وسطی، افسانه‌هایی رایج بود که استون‌هنج را با مرلین و اسطورهٔ شاه آرتور مرتبط می‌ساخت و تا برآمدن رنسانس محبوب ماند. در قرون جدید، عتیقه‌شناسان استون‌هنج را معبدی مربوط به دروئیدها می‌دانستند که در میان بومی‌های بریتانیایی پیشه‌ورانی والاتبار بودند.

برخی ستاره‌شناسان هم بر این باورند که استون‌هنج در گذشته یک رصدخانه یا تقویم پیچیده بوده‌است و سازندگان استون‌هنج دانسته‌های ریاضیاتی لازم برای پیش‌بینی رویدادهای آسمانی را بدست آورده بودند. به باور باستان‌شناسان، استون‌هنج طی چهارده-پانزده قرن برپا شده و هفتاد نسل در ساخت آن کوشیده‌اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала