محرمانه بودن «پوزئیدون» روسی

اشتراک
مراحل ساخت زیردریایی اتمی بدون سرنشین «پوزئیدون» به علت پوشش ضد اطلاعات مطمئن روسیه از نظر پنهان مانده بود.

به گزارش اسپوتنیک، تا ماه مارس سال 2018 زیردریایی اتمی بدون سرنشین « پوزئیدون» روسیه از چشم خیلی ها پنهان مانده بود.

ایگور کوروتچنکو متخصص نظامی در این خصوص گفت:«روسیه از پوشش ضد اطلاعات مطمئن و سیستم  اقدامات محرمانه برخوردار است که منع نشت اینگونه خبرها به رسانه ها و افتادن آن ها بدست مأموران اطلاعاتی رقبای بالقوه را تأمین می کند. روسیه حفظ اسرار خود در این زمنیه را  بخوبی آموخته است».

ویدئو شلیک موشکهای بالستیک از زیردریایی روسی - اسپوتنیک ایران
ویدئو شلیک موشک های بالستیک از زیردریایی روسی

وی یادآور شد که زیردریایی بدون سرنشین در واقع «سلاح تلافی جویانه» است که برای پاسخ متقابل در صورت حمله کشور دارای سلاح هسته ای به روسیه در نظر گرفته شده است.

آزمایشات زیرآبی راکتور زیردریایی اتمی بدون سرنشین «پوزئیدون» ثابت کرد که این زیردریایی واقعا دارای برد نامحدود بوده و حداکثر سرعت آن بیش از 200 کیلومتر در ساعت است. «پوزئیدون» همچون یک اژدر عظیم بوده و قادر است در عمق زیاد آب هر مسافتی را پشت سر بگذارد.

این زیردریایی اتمی بدون سرنشین یک جنگ افزار کشتار جمعی است که به خاطر قابلیت بالای مانوردهی، هیچ وسیله ای نمی تواند حمله آنرا دفع کند. بریتانیایی ها «پوزئیدون» را جنگ افزار روز قیامت نامیده اند اما آمریکاییان اعلام کرده اند دارای قوی ترین ارتش جهان بوده و این زیردریایی بدون سرنشین را خطر جدی برای امنیت خود نمی دانند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیام سالانه اش به پارلمان کشور در روز اول مارس سال 2018 از ساخت انواع جدید تسلیحات در روسیه از جمله زیردریایی بدون سرنشین دارای موتور اتمی «پوزئیدون: خبرداد که قادر است با سرعت زیاد معادل چند برابر سرعت زیردریایی ها و جدیدترین اژدرها شناوری کنند. به گفته پوتین این وسایل زیرآبی می توانند حامل هم کلاهک های معمولی و هم  کلاهک های هسته ای باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала