گزارش خلبانان بوئینگ 737 مکس: اعلام 23 مشکل در طی 2 سال

© AFP 2023 / Stringerگزارش خلبانان بوئینگ 737 مکس: اعلام 23 مشکل در طی 2 سال
گزارش خلبانان بوئینگ 737 مکس: اعلام 23 مشکل در طی 2 سال - اسپوتنیک ایران
اشتراک
از سال 2017 تا کنون هیئت مدیره بوئینگ 737 MAX خبر از 23 مشکل در این هواپیما داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سیستم اطلاعات امنیت هواپیماها در سال (ASRS) از سال 2017 تا کنون هیئت مدیره بوئینگ 737 MAX خبر از 23 مشکل در این هواپیما داده است. 
توقف پرواز هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ ماکس به دستور ترامپ - اسپوتنیک ایران
توقف پرواز هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ ماکس به دستور ترامپ
بسیاری از این پیام های گزارش شده توسط خلبانان در قسمت گزارشات "کمتر جدی" طبقه بندی شده بودند. یکی از خلبانان گزارش یک صعود ناگهانی، و دیگری در مورد مشکلات با هواپیما در ارتفاع را اعلام نمود. 
ASRS یک سیستم گزارش محرمانه از اداره هواپیمایی فدرال ایالات متحده منتشر می نماید که به خلبانان و سایر اعضای اکیپ هواپیما به طور محرمانه ای، گزارشی در خصوص نقاط ضعف و ناتوانی برای بهبود ایمنی هواپیما ارائه میدهد. 
صبح روز 10 مارس یک هواپیمای بوئینگ 737 MAX 8 هواپیمایی اتیوپی، شامل 157 مسافر و هشت خدمه، در نزدیکی شهر دبیوزیت اتیوپی سقوط کرد. این دومین سوقط این هواپیما در پنج ماه گذشته است: در 29 اکتبر 2018 خطوط هواپیمایی اندونزی نیز دچار سانحه شد. 
در این راستا، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: "امنیت مردم آمریکا، همه مردم، نگرانی اول ماست."
این تصمیم بعد از آن گرفته شد که خطوط هوایی اتیوپی گفت یکی از دو خلبان پرواز یکشنبه دقایقی پیش از حادثه برج مراقبت را از وجود "مشکلاتی در (سیستم) کنترل پرواز" آگاه کرده بود. در این حادثه خلبان قصد داشت به فرودگاه بازگردد اما سه دقیقه بعد هواپیما به زمین برخورد کرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала