افشای محل های اختفای ثروت های آلمان نازی + عکس

© AP Photoافشای محل های اختفای ثروت های آلمان نازی + عکس
افشای محل های اختفای ثروت های آلمان نازی + عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دفتر یادداشت های شخصی اگون اولنهاور (Egon Ollenhauer)، افسر رایش سوم در آلمان منتشر شده که در آن محل های اختفای گنجینه های آلمان نازی ذکر شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه دیلی میل، در این یادداشت ها گفته می شود آدولف هیتلر دستور داد طلاها، آثار هنری و دیگر اشیای گرانقیمت هنگام عقب نشینی از لهستان پنهان شوند. این گنجینه ها در 260 کامیون بارگیری شده و در 11 نقطه در خاک کشور تحت اشغال لهستان مخفی شدند تا نیروهای مسلح شوروی نتوانند آنها را پیدا کنند.
خاطرنشان می شود که حدود 28 تن طلا ، جواهرات،مدال ها، اشیای گران قیمت مذهبیو همچنین 47 اثر هنری از جمله آثار بوتچلی، روبنس،کاراواجو، مونه، رافائل و رمبراند، سرقت شده در فرانسه، در این مخفی گاه ها نگهداری می شوند.
دفتر یادداشت اگون اولنهاور طی دهها سال در لژ ماسونی شهر کودلینبورگ نگهداری می شد و سپس آنرا به بنیاد Schlesische Brücke تحویل دادند. این یادداشت ها مدت طولانی منتشر نمی شدند چون اعضای لژ ماسونی نمیخواستند تا زمان زنده بودن شرکت کنندگان دررویداد های مربوط به اختفای ثروت های رایش سوم از جمله افراد نیروهای اس اس این کار را انجام دهند.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала