با حکم رهبر ایران، "ابراهیم رئیسی" رئیس قوه قضاییه ایران شد

اشتراک
با حکم رهبر ایران، حاج سید ابراهیم رئیسی به ریاست قوه‌ی قضائیه منصوب شد.

به گزارش اسپوتنیک، امروز 7 مارس 2019، رهبر ایران، ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه ایران شد. متن حکم رهبر ایران به این شرح است: 
تحریمهای آمریکا علیه رئیس قوه قضائیه ایران - اسپوتنیک ایران
تحریمهای آمریکا علیه رئیس قوه قضائیه ایران
"بسم الله الرحمن الرحیم
جناب مستطاب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی دامت برکاته
اینجانب برای تحقق این مقصود حیاتی، جنابعالی را برگزیده‌ام که دارای سوابق طولانی در سطوح مختلف قوه‌ی قضائیه و آشنا با همه‌ی زوایای آن می‌باشید و از طرفی در کنار فقاهت از تحصیلات حقوقی و دانش و تجربه در این عرصه مهم برخوردارید، و سلامت و امانت و کارآمدی خود را در مقاطع گوناگون خدمت نشان داده‌اید.
نخست آنکه برای همه‌ی فصول این سند و بندهای ذیل آنها، زمان تعیین کنید و خود و همکارانتان را بر پایبندی به سرآمد برنامه الزام نمائید. در زمانبندی‌ها نه عجله و نه مماطله نباید راه داده شود.
دوم آنکه در همه‌ی فصول تحول، مردمی بودن و انقلابی بودن و ضد فساد بودن را رعایت کنید.
سوم آنکه عنصر نیروی انسانی صالح را در رأس عوامل تحول و پیشرفت قوه بدانید. سلامت قضات و پاکیِ دامن آنان از هر گونه فساد، شرط لازم و اوّل برای همه توفیقات شما است. 
در پایان لازم میدانم از آیت الله آملی بخاطر تلاش‌های ارزشمندشان تشکر و قدردانی کنم و برای توفیق کامل جنابعالی و همکارانتان دست دعا و توسل به درگاه ربوبی بلند کنم و توجهات و دعای حضرت بقیة الله ارواحنا فداه رامسألت نمایم."
گفتنی است، پیش از این در خبرها آمده بود محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران گفت: احتمال انتخاب آقای رئیسی برای ریاست قوه قضائیه از همه بیشتر است.
سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی چندی پیش در واکنش به شایعه انتصابش به عنوان رئیس قوه قضائیه در شبکه‌های مجازی گفت: از همان‌هایی که این خبر را منتشر کرده‌اند، بپرسید.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала