اتهامات رسانه های سوری به ائتلاف آمریکایی

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر سوریه
سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ائتلاف تحت رهبری آمریکا از بمب های فسفر سفید در حملات هوایی در سوریه استفاده می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی دولتی سوریه، ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا بار دیگر از فسفر سفید در حملات هوایی خود به روستای «الباغوز» در جنوب شرق سوریه استفاده کرده است که بر اساس کنوانسیون بین المللی کاربرد آن ممنوع اعلام شده است.

دسته های عرب-کرد «نیروهای دمکراتیک سوریه» چند ماه است که تحت حمایت هوایی ائتلاف بین المللی به ریاست آمریکا عملیات جنگی علیه باقیمانده های داعش (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) به انجام می رسانند.

رسانه های سوریه بارها در باره مرگ اهالی غیرنظامی و کاربرد فسفر سفید از سوی ائتلاف هنگام ضربات هوایی به «الباغوز» گزارش داده است.

حملات ائتلاف تحت رهبری آمریکا باعث کشته شدن چند تن از اهالی الباغوز شد که غالبا زن و کودک هستند. همچنین جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی مزارع الباغوز را با فسفر سفید بمباران کرده اند.

این در حالی است که ائتلاف آمریکا مدعی شده است که در حملات خود به سوریه از بمب‌های فسفر سفید استفاده نکرده است. سخنگوی ائتلاف بین‌المللی ادعا کرد که تمامی فرضیه‌ها درباره استفاده این ائتلاف از فسفر سفید اشتباه است. جنگنده‌های ائتلاف آمریکا هراز چند گاهی به بهانه مقابله با داعش (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه)مناطق مسکونی سوریه را هدف قرار می‌دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала