گزارش و تحلیل

چرا ارز دیجیتال؟

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر چرا ارز دیجیتال؟
چرا ارز دیجیتال؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران ارز دیجیتال مخصوص به خود را ایجاد می کند.

لازم به یادآوری است که بانک مرکزی ایران پیشتر استفاده از یکی از مشهورترین بازارهای ارز دیجیتال یعنی بیت کوین را ممنوع کرده بود.

تفاوت پیمان و بیت کوین چیست؟ چرا جهان به سمت دیجیتال کردن ارز پیش می رود و چگونه می توان به ارز های دیجیتال اعتماد کرد؟

تمامی این جملات سوالاتی هستند که با شنیدن کلمه ی ارز دیجیتال در ذهن ها پدید می آید.

دکتر سید ولی الله فاطمی اردکانی مدیر عامل شرکت ققنوس در مصاحبه ای اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری اسپوتنیک به تمامی این سوالات پاسخ داد و نکاتی جالب در رابطه با ارز دیجیتال را عنوان کرد.

© Photo / COURTESY Seyyed Valiollah Fatemi Ardakaniدکتر سید ولی الله فاطمی اردکانی مدیر عامل شرکت ققنوس
دکتر سید ولی الله فاطمی اردکانی مدیر عامل شرکت ققنوس - اسپوتنیک ایران
دکتر سید ولی الله فاطمی اردکانی مدیر عامل شرکت ققنوس

وی تفاوت عمده ی پیمان و بیت کوین را پشتوانه ی آنها ذکر کرد که در پیمان پشتوانه ای قوی (طلا) وجود دارد اما بیت کوین بدون پشتوانه است که این موضوع از نظر قوانین شرع اسلام پیمان را ارزی مشروع می کند  در عین حال پیمان صرفا یک دارایی است که امکان مبادله ی آن خارج از مجموعه ی پیمان وجود ندارد اما بیت کوین توانایی مبادله در هر حالتی و در ازای هر خدماتی را دارد بنابر این برای داشتن پیمان باید هویت افراد و تمامی تراکنش های آنها بررسی شود و در سیستم درج شود که این نکات در بیت کوین وجود ندارد.

برای هر پیمان 30 صوت طلا در نظر گرفته شده و هر توکن طلای پشتوانه دارد و دارنده ی توکن می تواند آن را در صرافی های مجاز و یا به میزبان های دیگر بفروشد و طلای معادل آن را درخواست کند.

مدیر عامل ققنوس در ادامه گفت: خرداد ماه این ارز دیجیتال عرضه ی عمومی می شود و از طریق صرافی های مجاز امکان خرید آن وجود دارد و دارندگان توکن میتوانند آن را به دیگر دارندگان کیف پول پیمان نیز انتقال دهند و قابلیت مبادله از طریق نرم افزار های گوشی همراه و صرافی های مجاز را دارد.

دکتر فاطمی اردکانی هدف از تاسیس شرکت ققنوس را ایجاد یک بستر امن و مناسب برای حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال می باشد که مهمترین بحث آن تبدیل دارایی به اقتصاد دیجیتال است که در آن دارایی به حدی خرد می شود که مبادله ی آن بسیار آسان شود و میزبانان آن افزایش یابد.

وی افزود در ققنوس هزینه ی جابجایی هر توکنی با واحد پیمان گرفته می شود و صدور پیمان هم محدودیت دارد بنابر این همواره تعداد پیمان در بازار ثابت است و با افزایش تقاضا ارزش پیمان نیز افزایش می یابد و این کسب و کار دیجیتال باعث می شود تا سطح اطمینان در معاملات به دلیل شفافیت شبکه ی پیمان افزایش یابد و این یعنی معاملات سالم و لذت بخش.

اسپوتنیک شما را به شنیدن فایل صوتی این مصاحبه دعوت می نماید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала