ژنرال آمریکایی: روسیه تهدیدی برای نیروی نظامی آمریکا است

© AFP 2023 / Yuriy Dyachyshynژنرال آمریکایی: روسیه تهدیدی برای نیروی نظامی آمریکا است
ژنرال آمریکایی: روسیه تهدیدی برای نیروی نظامی آمریکا است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا نگران افزایش پتانسیل نظامی روسیه است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان کورتیس اسکاپاروتی فرمانده نیروهای مسلح آمریکا، توان بالقوه روسیه تهدیدی برای مزیت نظامی ایالات متحده می باشد. 
سرتیپ ایگور کوناشنکوف سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه - اسپوتنیک ایران
احضار وابسته نظامی آمریکا به وزارت دفاع روسیه
اسکاپاروتی گفت: "پتانسیل رو به افزایش روسیه تهدیدی برای مزیت رقابتی نظامی ما است. ما باید توانایی های خود را در همه زمینه ها افزایش دهیم تا بتوانیم در مقابل چالش های جدی ایستادگی کنیم". 
در 28 فوریه، رئیس فرماندهی استراتژیک نیروهای مسلح ایالات متحده، ژن هائیتن، اعلام کرد که معاهده START-3 برای کاهش زرادخانه تسلیحات هسته ای استراتژیک مستقر در مسکو باید گسترش یابد، زیرا واشنگتن قادر به مقاومت در برابر موشک های روسی نیست.
گفتنی است، پیش از این در خبرها آمده بود که پنتاگون طرح ریزی استراتژی جدید "اسب تروا" برای عملیات جنگی خود را آغاز کرده که ماهیت آن استفاده فعال از توان اعتراضی "ستون پنجم" برای برهم زدن ثبات در کشورهای دشمن و بطور همزمان حمله به مهم ترین تاسیسات با سلاح نقطه زن و فوق العاده دقیق است.
در این خصوص، ارتشبد والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش و معاون اول وزیر دفاع روسیه امروز در کنفرانسی درباره استراتژی نظامی این مطلب را اعلام کرده و خاطرنشان ساخت مسکو برای مقابله با چنین استراتژی هایی آماده است و "طی سالهای اخیر دانشمندان علوم نظامی به همراه ستاد کل راهکارهای نظری برای خنثی کردن اقدامات تجاوزکارانه دشمن احتمالی را تدوین کرده اند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала