ساخت رآکتور اتمی توسط نوجوان نابغه در اتاقش

© AP Photo / Bela Szandelszkyساخت رآکتور اتمی توسط نوجوان نابغه در اتاقش
ساخت رآکتور اتمی توسط نوجوان نابغه در اتاقش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جکسون اسوالت 14 ساله تصمیم گرفته است جوانترین سازنده رآکتور هسته ای شود تا به کسانی که اعتقاد دارند این کار ها در سن او غیر ممکن است ثابت کند و آرزویش را محقق ساخت.

به گزارش اسپوتنیک ، روزنامه مادربورد در این خصوص اطلاع داد.
جکسون گه ساکن ممفیس ایالت تنسی آمریکاسا در کلاس هشتم درس می خواند. او یک نوجوان معمولی است که به کتاب خواندن ، گردش کردن با دوستان، بازی تنیس و دوندگی علاقه دارد. او همچنین آزمایشاتی را در رآکتور هسته ای خودش انجام می دهد. این رآکتو را وقتی که 12 سالش بود ساخت.
در آن زمان او داستان تیلور ویلسون ، دانش آموز 14 ساله ای را که رآکتور هسته ای را در پارکینگ خانه شان ساخته بود، خواند. در سال 2008 شهرت جوان ترین کسی که به همجوشی هسته ای دست یافته است را پیدا کرد. در آن زمان باراک اوباما شخصا با او آشنا شد. بعد از 10 سال جسکون رکورد ویلسون را شکست.


این پسربچه لیستی از ابزارآلات و موادی را که برای ساخت رآکتور لازم بود، تهیه کرد. مشخص شد که او تقریبا به 10 هزار دلار برای این کار نیاز دارد. خانواده تعجب کردند اما از بودجه خانواده مبلغ مورد نظر را به او دادند. او اتاق ساده اش را به لابرآتوار فیزیک خانگی تبدیل کرد.
نتایج کار به همراه تئوری های مربوط وعکس ها در پروفایل Fusor.net اسوالت منتشر می شود. بزرگسالان با تجربه در فیزیک هسته ای شوکه شدند اما اذعان داشتند که این پسر در جهت درستی حرکت می کند. این نوجوان آمریکا نمی خواهد متوقف شود. در آینده ای نزدیک قصد دارد یک رآکتور دیگر بسازد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала