واکنش قاسمی به حواشی سفر نخست ‌وزیر ارمنستان به تهران

© Photo / IRNAواکنش قاسمی به حواشی سفر نخست ‌وزیر ارمنستان به تهران
واکنش قاسمی به حواشی سفر نخست ‌وزیر ارمنستان به تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نسبت به حواشی سفر نیکول پاشینیان به تهران پیرامون مناقشه قره باغ انتقاد نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در خصوص برافراشتن چند بنر به زبان ارمنی در مورد مناقشه قره باغ در باشگاه آرارات در هنگام دیدار نیکول پاشینیان، نخست ‌وزیر ارمنستان را اقدامی خودسرانه و غیرقابل پذیرش دانست.

سلفی نخست وزیر ارمنستان در تهران حاشیه ساز شد + عکس - اسپوتنیک ایران
سلفی نخست وزیر ارمنستان در تهران حاشیه ساز شد + عکس

قاسمی در این خصوص اظهار داشت: حضور نخست‌وزیر ارمنستان در باشگاه آرارات و دیدار با هم کیشان ایرانی خود امری نامعقول به نظر نمی‌رسد، اما بدون شک برافراشتن چند بنر به زبان ارمنی در مورد مناقشه قره باغ در محل باشگاه فرهنگی و ورزشی آرارات، اقدامی خودسرانه و غیرقابل پذیرش بوده و به هیچ وجه مورد تایید جمهوری اسلامی ایران نیست.
وی همچنین درباره روابط ایران با همسایگان خود افزود: بعد از فروپاشی شوروی و استقلال جمهوری‌های آسیای میانه و قفقاز روابطی متعادل و متوازن با حفظ تمامی اصول حاکم بر روابط با همسایگان و حق همسایگی بین ایران و ارمنستان برقرار بوده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در خصوص روابط کشورش با جمهوری آذربایجان گفت: روابط ایران و جمهوری آذربایجان نیز به عنوان دو کشور همسایه که از سنن، آداب، فرهنگ و مذهب مشترکی برخوردارند همواره از دوران پس از استقلال روابطی رو به رشد و با رویکرد توسعه و تعمیق هر چه بیشتر این روابط در تمامی حوزه‌های مورد توجه مقامات دو کشور بوده و خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала