گوگل، اپلیکیشن تعقیب زنان عربستانی را حذف نکرد

© CGP Greyگوگل، اپلیکیشت تعقیب زنان عربستانی را حذف نکرد
گوگل، اپلیکیشت تعقیب زنان عربستانی را حذف نکرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برنامه نرام افزای "آبشر" جهت پیدا کردن زنان توسط شهروندی از عربستان سعودی ساخته شده و نقص حقوق بشر است.

به گزارش اسپوتنیک، گوگل دسترسی به برنامه و اپلیکیشن Absher که در عربستان سعودی ایجاد شده است را ادامه می دهد. این نرم افزار به شما اجازه می دهد که جریمه های خود را بپردازید، گواهینامه رانندگی خود را تجدید کنید و زنان یا کارگران مهاجر را تعقیب کنید. پیش از آن، فعالان حقوق بشر خواستار حذف این برنامه شده بودند، و اینکه حقوق بشر را نقض می کند. 

شکنجه وحشیانه زنان در زندان های عربستان - اسپوتنیک ایران
زنان در "قصر شکنجه" عربستان

گوگل گفت که آنها قصد ندارند، این برنامه را از "گوگل پلی" حذف کنند.براساس گزارش نشریه "انگادگت"، این شرکت بر اساس درخواست جک اسپیر، عضو مجلس نمایندگان ایالات متحده از کالیفرنیا، به گوگل فرستاده شده است. اپل هنوز شک و تردید دارد که آیا این اپلیکیشن را حذف کند یا برای دسترسی به آن را محدود کند.

وزارت امور خارجه عربستان سعودی گفت که برنامه "آبشر: تنها برای ایجاد زندگی راحت تر برای همه شهروندان بدون استثنا ایجاد شده است. وزارت خارجه عربستان خواستار عدم نگاه سیاسی به این برنامه نرام افزاری شده است.

ایــن برنامه و نرم افزار كه در هــر دو پلتفرم اندرویدى و iOS فروشــگاه آنلاین گوگل پلى استور و اپاســتور اپل وجود دارد، به مردان عربستانى این امكان را مى دهد تا زنان و دختران خود را ردیابى كرده و از موقعیت جغرافیایى آن ها با استفاده از گوشى همراه آن ها با خبر و مطلع شوند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала