12 کشته و زخمی در نتیجه درگیری با تروریست‌ها در هند

© AFP 2023 / Tauseef Mustafa12 کشته و زخمی در نتیجه درگیری با تروریست‌ها در هند
12 کشته و زخمی در نتیجه درگیری با تروریست‌ها در هند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
12 نفر از نیروهای امنیتی هند در نتیجه درگیری‌های روز جمعه در جامو و کشمیر کشته و زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از NDTV، در درگیری‌های روز جمعه با تروریست ها در جامو و کشمیر،ایالت‌های شمالی هند، چهار نفر از نیروهای امنیتی کشته و هشت تن نیز زخمی شدند.

گلوله باران نقاط مسکونی هند توسط ارتش پاکستان - اسپوتنیک ایران
گلوله باران نقاط مسکونی هند توسط ارتش پاکستان

گزارش شده است که یک تروریست از خرابه‌های یک خانه ظاهر شده و شروع به شلیک کرده است. در میان کشته شدگان، بازرس پلیس مرکزی ، دو افسر پلیس دولتی و یک سرباز هستند. هشت نفر دیگر، از جمله فرمانده پلیس مرکزی نیز مجروح شدند.
در ایالت جامو و کشمیر، جدایی طلبان در دفاع از استقلال و یا پیوستن به پاکستان فعالیت می کنند. دهلی نو مقامات پاکستان را به حمایت از جدایی طلبان متهم می کند در حالیکه اسلام آباد این اتهامات را انکار می کند و می گوید که مردم کشمیر به طور مستقل برای حقوق خود مبارزه می کنند.
یادآور می شود پیش از این ارتش پاکستان دو هواپیمای جنگی هند را که حریم هوایی این کشور را در منطقه مورد اختلاف کشمیر نقض کرده بودند، سرنگون نمود. وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد اسلام آباد توانایی خود برای دفاع را نشان داده است.
بحران کشمیر پس از 14 فوریه بین پاکستان و هند شدت پیدا کرد که یک شبه نظامی انتحاری خود را در نزدیکی ستون پلیس نظامی هند منجر کرد که در نتیجه آن 45 نفر کشته شدند. گروه اسلام گرای موسوم به "جیش محمد" مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.
لازم به ذکر است که روابط دهلی نو و اسلام آباد بطور سنتی تیره است. دو کشور دچار اختلافات سیاسی، تاریخی و ارضی هستند و از جمله در رابطه با موقعیت حقوقی کشور اختلاف دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала