روحانی با استعفای ظريف مخالفت کرد

© AP Photo / Iranian Presidency Officeروحاني با استعفاي ظريف مخالفت کرد
روحاني با استعفاي ظريف مخالفت کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی، پذیرش استعفای ظريف را بر خلاف مصالح کشور می داند و با آن موافقت نمی کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنيم، رئيس جمهور ايران با استعفاي اقای ظريف موافقت ننمود و طي نامه اي به ايشان اظهار داشت:

" وزیر محترم امور خارجه

سلام علیکم

نامه استعفای مورخ ششم اسفندماه 97 جنابعالی را دیدم. جنابعالی به حفظ شان و اعتبار وزارت امور خارجه، و جایگاه شخص وزیر امور خارجه به عنوان بالاترین مقام مسوول در اجرای سیاست خارجی کشور ، قابل درک و مورد تایید اینجانب است. 

آخرین جزئیات از استعفای ظریف - اسپوتنیک ایران
آخرین جزئیات از استعفای ظریف: ظریف به عرصه سیاست بازگشت

وزارت امور خارجه عهده دار روابط خارجی و زمینه ساز تحقق امنیت و منافع ملی است. لذا همانطور که بارها دستور داده ام تمامی دستگاه ها، اعم از دولتی و یا حاکمیتی ، باید در هماهنگی کامل با این وزارت ، در زمینه روابط خارجی باشند.

از زحمات و تلاش های بی وقفه جنابعالی در دوران تصدی مسوولیت سنگین وزارت امور خارجه، در دولت یازدهم و دوازدهم قدردانی می کنم و از آنجا که شما را به تعبیر مقام معظم رهبری "امین، غیور ، شجاع و متدین" و در خط مقدم ایستادگی در برابر فشارهای همه جانبه آمریکا می دانم ، پذیرش استعفای جنابعالی را بر خلاف مصالح کشور می دانم و با آن موافقت نمی کنم.

اینجانب نسبت به فشارهای وارده به دستگاه دیپلماسی کشور ، دولت و حتی رئیس جمهور منتخب مردم به خوبی آگاهم. ما به عهدی که با خدا و ملت بسته ایم ، تا پایان وفادار می مانیم و اطمینان دارم که به فضل الهی از این مرحله سخت عبور خواهیم کرد".

گفتني است، پیش از این اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ایران، ضمن تماس تلفنی با ظریف، تلاش کرده اند که او را از استعفا منصرف کنند. با این حال، هچنان مشخص نیست که نتیجه ی این تماس ها و رایزنی ها چه بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала