بسته شدن مرز ونزوئلا و برزیل

© AP Photo / Ariana Cubillosنیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا
نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مادورو اعلام کرد که مرز با برزیل بطور کامل بسته خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «Periscope»، نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که مرز زمینی با برزیل قبل از آغاز تحویل کمک های بشردوستانه در 23 فوریه بطور کامل بسته می شود.

مادورو گفت:«از 21 ماه فوریه، مرز زمینی با برزیل تا اعلامیه بعدی بطور کامل بسته خواهد شد. احتمال بسته شدن مرز با کلمبیا هم وجود دارد. من در حال مطالعه این امکان نیز هستم».

پیشتر، اپوزیسیون ونزوئلا اعلام کرد که تحویل کمک های بشردوستانه به کشور 23 ماه فوریه آغاز خواهد شد. مرکز جمع آوری کمک ها در «کوکوت» کلمبیا، ایالت «رورایم» برزیل و در جزیره «کوراسائو» قرار دارد.

دولت مادورو قصد ندارد اجازه رسیدن آن به خاک کشور را بدهد. مقامات ونزوئلا مرز آبی با جزایر آنتیل کوچک را بسته اند.

روز 21 ژانویه اعتراضات عمومی علیه مادورو آغاز شد و روز 23 ژانویه خوان گوایدا، رئیس پارلمان ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد.

کشورهای گروه لیما به غیر از مکزیک، آمریکا، آلبانی، گرجستان، سوئیس و سازمان کشورهای آمریکایی و تعدادی از کشورهای اروپایی از ریاست جمهوری موقت گوایدو حمایت کردند.

کشورهای روسیه، بولیوی، ایران، کوبا و نیکاراگوآ، السالوادور، ترکیه، بلاروس و چین ضمن حمایت از مادورو، از طرفین درگیر در بحران خواستند از راه مسالمت آمیز به حل و فصل مسائل بپردازند و مخالفت خود با دخالت خارجی در امور داخلی کشورها را اعلام کردند. دبیر کل سازمان ملل برای حل و فصل بحران به گفتگو و دیالوگ فراخواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала