توقف فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر برای تعمیرات

© Sputnik / Valery Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر نیروگاه اتمی بوشهر
نیروگاه اتمی بوشهر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون نیروگاهی سازمان انرژی اتمی بیان داشت که طبق برنامه ریزی ۱۰ اسفند سال جاری فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر برای تعویض سوخت و تعمیرات مورد نظر متوقف خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم ، محمد احمدیان معاون نیروگاهی سازمان انرژی اتمی بیان داشت که نیروگاه اتمی بوشهر با ظرفیت تولید یک‌هزار مگاوات برق از سال 1390 وارد مدار بهره‌برداری شد و افزود: از سال 92 برق تولیدی نیروگاه اتمی بوشهر تحویل شبکه سراسری شد.
این مقام در خصوص تولید برق در نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد و ادامه داد: تاکنون بیش از 35 میلیارد کیلووات‌ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید و به شبکه سراسری برق منتقل شده است.
احمدیان به برتری تولید برق در نیروگاه اتمی اشاره کرده و خاطر نشان کرد: میزان برق تولیدی در نیروگاه اتمی بوشهر معادل 55 میلیون بشکه نفت خام است و این در حالی است که تولید برق در نیروگاه اتمی از انتشار بیش از 39 میلیون تن انواع آلاینده‌ها جلوگیری کرده است.
وی از توقف فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر در 10 اسفند خبر داد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی 10 اسفند امسال فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر برای تعویض سوخت و تعمیرات مورد نظر متوقف می‌شود و پس از تعمیرات فعالیت خود را از اردیبهشت سال آینده از سر می‌گیرد.
احمدیان سوخت‌گذاری و تعمیرات اساسی را یک فرایند طبیعی در نیروگاه‌های اتمی خواند و گفت: تأمین هزینه بهره‌برداری و نگهداری واحد نخست نیروگاه اتمی بوشهر متکی به درآمدهای حاصل از فروش برق است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала