رقیب اصلی نتانیاهو از حفظ خط مشی وی در قبال ایران خبر داد

© REUTERS / Nir Eliasرقیب اصلی نتانیاهو از حفظ خط مشی وی در قبال ایران خبر داد
رقیب اصلی نتانیاهو از حفظ خط مشی وی در قبال ایران خبر داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گانتس سیاست خود در قبال ایران را در صورت انتخاب شدن به عنوان نخست وزیر اسرائیل اعلام نمود.

به گزارش اسپوتنیک، بنی گانتس، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش اسرائیل و رقیب اصلی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در انتخابات ماه آپریل اظهار داشت: از خط مشی فعلی دولت در مخالفت با ایران حمایت می کند و وعده داد که اگر حق تشکیل کابینه را به دست آورد، این خط مشی را ادامه می‌دهد.

حذف پیام با موضوع جنگ با ایران از توئیتر نخست وزیر اسرائیل - اسپوتنیک ایران
حذف پیام با موضوع جنگ با ایران از توئیتر نخست وزیر اسرائیل

حزب گانتس (امنیت اسرائیل) بر اساس نظرسنجی‌ها در رتبه دوم پس از حزب نتانیاهو (لیکود، راست‌گرای سکولار) قرار دارد. لیکود در تلاش است تا از ریزش رای دهندگان به سمت حزب گانتس جلوگیری کند، به همین دلیل وی را فردی ملایم در زمینه امنیت ملی معرفی میکنند.
گانتس در کنفرانس بین المللی مونیخ گفت: نتانیاهو یک رقیب سیاسی است که ما در مورد مسائل مختلف مخالف هم هستیم، اما ما دو فرزند وفادار مردممان هستیم. هنگامی که تهدیدی برای امنیت کشورمان وجود دارد، تفاوتی بین ما وجود ندارد. در این مسئله مهم، چپ و راست وجود ندارد. هنگامی که بحث حمایت از دولت باشد، هیچ ائتلاف یا مخالفی وجود ندارد. من به طور کامل از نخست وزیر در اقدامات خود علیه ایران حمایت می کنم و مطمئن هستم که او پس از انتخاب من به عنوان نخست وزیر اسرائیل موضع مشابهی را خواهد داشت.
نتانیاهو به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین چهره‌های مخالف ایران محسوب میشود. طی سالهای گذشته او در تلاش برای تجدید نظر در "توافق اتمی" با ایران و همچنین بازگرداندن فشار بین المللی بر این کشور و روابط نزدیک با کشورهای عربی، به ویژه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به بهانه تهدیدات مشترک بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала