سلاح های هالوژنیک روسیه

© Photo / Leo1سلاح های هالوژنیک روسیه
سلاح های هالوژنیک روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان آمریکایی امکان وجود سلاح‌های هالوژنیک روسیه را تایید کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از LiveScience، کارشناسان آمریکایی به این نتیجه رسیده اند که سلاح های هالوژنیک روسیه می توانند وجود داشته باشند و به طور موثر مورد استفاده قرار گیرند. سخن در اینجا درباره ایستگاه های تداخل نوری بصری 5P-42 "فیلین" است که به گفته سازندگان آن، قادر به کور کردن دشمن و ایجاد اختلالات موقت در اندام های بینایی هستند.

آیا غرب حریف سلاح روسی روز قیامت خواهد شد؟ - اسپوتنیک ایران
آیا غرب حریف سلاح روسی روز قیامت خواهد شد؟

فیلین بر مبنای مدولاسیون تابش نور، بوجود آمده در نوسانات کم بسامد روشنایی است. به گفته روانشناسان دانشگاه نیویورک و دانشگاه جان هاپکینز، تابش نور سوسو می تواند به طور چشمگیری بینایی انسان را مختل کند و باعث توهم شود. با این حال، نور باید بسیار روشن باشد و فرد از حساسیت به نور رنج ببرد.
دانشمندان تخمین زده اند که حدود یک درصد از افراد دارای حساسیت به نور هستند که می تواند منجر به واکنش های غیرعادی در مغز شود. با این حال، محققان تأکید می کنند که مکانیزم دقیق عمل سلاح های روسیه ناشناخته است.
پیش از این گزارش شده بود که "فیلین" 5P-42 بر روی داوطلبانی که قصد داشتند با سلاح‌های کوچک به اهداف خود تیراندازی کنند، مورد آزمایش قرار گرفته است. گزارش شده است که 20 درصد از افراد "نقطه نورانی شناور را در مقابل چشمان خود دیدند"، در حالی که 45 درصد از آنها از سرگیجه، حالت تهوع و عدم تمرکز شکایت کردند.
این ایستگاه ها در ناوچه های " آدمیرال گورشکف" و " آدمیرال کاساتونوف" نصب شده و در حال حاضر تحت آزمایشات قرار دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала