انرژی الکتریکی کم هزینه+عکس

© Fotolia / Tamara Kulikovaموج دریا
موج دریا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امواج دریا را می توان با هزینه ناچیزی به انرژی الکتریکی تبدیل کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ساینس دیلی»، محققان انگلیسی دستگاهی از غشاهای لاستیکی انعطاف پذیر  ساخته اند. این دستگاه را می توان روی یک لوله عمودی نصب کرد. زمانی که این لوله درون آب دریا قرار می گیرد، امواج موجب بالا و پایین رفتن سطح آب درون آن می شوند.

این حرکت آب، هوای به دام افتاده درون لوله را به سمت بالا فشار می دهد و در نتیجه غشای لاستیکی پر و خالی می شود. هنگام باد شدن غشا، اختلاف پتانسیلی ایجاد می شود که در هنگام خالی شدن غشا، افزایش می یابد و در نتیجه جریان الکتریکی ایجاد می شود. قرار است در دستگاه اصلی، جریان الکتریکی از طریق یک کابل زیردریایی به ساحل منتقل شود.

محققان دانشگاه ادینبورگ در انگلیس در حال توسعه این دستگاه جدید هستند که قادر است انرژی الکتریکی را با هزینه ای بسیار کم در اختیار شهروندان قرار دهد.

این دستگاه که Dielectric Elastomer Generator یا (DEG) نام دارد به گونه ای طراحی شده است که درون سیستم های تامین انرژی اقیانوسی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرند، به سادگی نصب می شود و توان امواج دریا را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند.

این دستگاه با ابعاد واقعی قادر است 500 کیلووات توان الکتریکی تولید کند که برای اداره 100 منزل مسکونی کافی است. این فناوری را می توان روی شناورهای ارزان قیمتی نصب کرد و با صرف هزینه ای اندک چندین دهه از آن نگهداری نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала