گزارش و تحلیل

عهد اخوت ایران و روسیه در آسمان و زمین نوشته شده

© Sputnik / Aleksey Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر عهد اخوت ایران و روسیه در آسمان و زمین نوشته شده
عهد اخوت ایران و روسیه در آسمان و زمین نوشته شده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شهر زیبای سوچی قرار است پذیرای ملاقات رهبران روسیه و ایران و ترکیه باشد و این رهبران بنشینند و در مورد چگونگی حل یکی از مشکلات مشترک گفتگو کنند، اما به هر حال همه می دانند که مساله سوریه تنها نقطه مشترک این سه کشور نمی باشد.

امروزه هم هر سه کشور مسایل مشترکی دارند که نیاز هست در سطح رهبران در مورد آن با هم صحبت کنند و هم هر سه کشور مسایلی دارند که در سطح مشترک دو طرفه نیاز دارند در مورد آن با هم گفتگو داشته باشند و قطعا گفتگو ها هم به صورت سه جانبه و هم دو جانبه بحث و بررسی خواهد شد.
به عنوان مثال علیرغم اختلافاتی که ایران و ترکیه در سوریه با یکدیگر دارند اما مشاهده می کنیم دو کشور روابطی بسیار صمیمی در بسیاری از عرصه ها با یکدیگر دارند و سطح روابط دو کشور در حدی بالا است که ایرانی ها هیچ وقت برای سفر به ترکیه نیاز به ویزا نداشتند و ترک ها هم هیچ وقت برای سفر به ایران نیاز به ویزا نداشتند.

تعداد دفعات گفتگوی تلفنی پوتین با روحانی و با ترامپ در سال 2018 برابر بود - اسپوتنیک ایران
تعداد دفعات گفتگوی تلفنی پوتین با روحانی و با ترامپ در سال 2018 برابر بود
روابط اقتصادی ایران و ترکیه هم در بالاترین سطح خود قرار دارد و ترکیه جزو معدود کشورهای جهان است که با قلدری در مقابل فشارهای ایالات متحده بر علیه ایران ایستادگی کرده.
البته ماجرا هم بلا عوض نیست و ترکیه امتیازات بسیار قابل توجهی بابت این موضع گیری خود از ایران دریافت می کند اما نباید فراموش کرد که طرف مقابل توان آن را دارد که امتیازات بسیار بیشتری حد اقل از نظر مالی به ترکیه بدهد.
اینجا است که می توانیم بگوییم بحث استواری بر موضع وایدئولوژی بحثی بسیار مهم و ارزشمند است که آقای اردوغان نشان داده نسبت به آن پایبند است.
وبدیهی است که هر کشوری منافع خاص خود را دارد و به همین دلیل در برخی موارد ممکن است با هم اختلاف نظری داشته باشند.
زن و شوهر هم که با هم ازدواج می کنند علیرغم همه عشقی که به هم دارند به هر حال منافع مشترک و منافع فردی ای دارند که هر کدام می خواهند از آن حمایت کنند.
پایان ازدواج مصلحتی ایران و روسیه در سوریه - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
پایان ازدواج مصلحتی ایران و روسیه در سوریه
به عنوان مثال ممکن است که یک مرد مثلا از فامیل همسر خود خوشش نیاید و یا بر عکس یک زن از یکی از فامیل های شوهر خوشش نیاید و نخواهد که با او در ارتباط باشند اما به هر حال این ماجرا نمی تواند بهانه ای باشد که طرف بخواهد کار را به طلاق بکشاند.
کشورها هم منافع مشترکی دارند که بر اساس آن عهد اخوت می بندند و به نسبت ازدیاد و یا کاهش این منافع مشترک عهد اخوت آنها تقویت یا تضعیف می گردد.
امروزه همکاری ایران و روسیه در سوریه منجر شده که تروریست هایی که تا چند صد متری کاخ ریاست جمهوری در دمشق رسیده بودند به قهقرا کشیده شوند و ورق در سوریه برگردد، دشمنان هم بخوبی می دانند تا این همکاری وهمسویی وجود دارد نمی توانند نقشه های خود در سوریه را پیاده کنند و به همین دلیل هم به دنبال ایجاد تفرقه میان ایران و روسیه می باشند.
آنها از هر روزنه ای برای ایجاد این تفرقه استفاده می کنند.
روسیه در کشت فراسرزمینی ایران سهیم می شود - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
روسیه در کشت فراسرزمینی ایران سهیم می شود
ایران یک سری منافع در سوریه دارد که می خواهد از آنها حمایت کند و همچنین روسیه یک سری منافع دارد که می خواهد از آن حمایت کند.
روسیه بر آسمان سوریه مسلط است و ایران بر زمین و هر دو مکمل یکدیگر می باشند.
تصور اینکه مثلا روسیه آمده تا از جبهه مقاومت حمایت کند و یا اینکه در مقابل اسرائیل بجنگد تصور بسیار اشتباهی است و تصور اینکه ایران بنا است که گوش به فرمان روسیه باشد و هر چه روسیه می گوید را اجرا کند نیز تصور بسیار اشتباهی است.
نه ایران تابع روسیه است و نه روسیه تابع ایران اما هر دو می دانند که تا وقتی که عهد اخوت میان آنها وجود دارد هر دو در سوریه قدرتمند هستند و به هر دلیلی این عهد اخوت بهم بخورد هر دو با هم شکست می خورند.
اسرائیلی ها هم بسیار خوب متوجه این ماجرا شده اند و تلاش دارند از این روزنه ورود کنند و میان ایران و روسیه تفرقه بیاندازند.
اما نکته اصلی در این است که وقتی بنای عهد اخوت میان ایران و روسیه گذاشته شد نقطه مشترک هر دو سوریه بود ولی امروزه نقطه های مشترک بسیار زیادی در سطح بین المللی وجود دارد که می تواند این عهد اخوت را تقویت کند.
عهد اخوت ایران وروسیه امروزه بر مبنای رویارویی با ایالات متحده و زورگویی های آن است و آمریکایی ها هم بخوبی متوجه می شوند اگر نطفه این عهد اخوت بسته شود همانگونه که در سوریه شکست خوردند در سطح بین المللی نیز شکست می خورند.
موفقیت ایران و روسیه برای مقابله با ایالات متحده ومتحدین آن نیز گروی پایبندی آنها به عهد اخوت فیما بین یکدیگر است.
با توجه به شرایط امروزه بین المللی احتمال گسترش این برادری نیز بسیار زیاد است و ترکیه و چین و… نیز در نوبت ورود به این عهد اخوت هستند.
بدیهی است که اگر چنین شود جبهه ایران و روسیه تقویت می شود و به همین دلیل هم هست که آمریکایی ها این جبهه را نشان گرفته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала