ابطحی: کولبرها بهتر می توانند تحریم ها را دور بزنند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر ابطحی: کولبرها بهتر می توانند تحریم ها را دور بزنند
ابطحی: کولبرها بهتر می توانند تحریم ها را دور بزنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده مجلس ایران گفت: کولبرها بهتر از اینستکس می‌توانند به ما در دور زدن تحریم‌ها کمک کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افکارنیوز، محمدجواد ابطحی، نماینده مجلس ایران با اشاره به سازوکار مالی جدید اروپا گفت: اینستکس حکم آب نبات چوبی را دارد که می‌خواهند به واسطه آن دستبند طلای کودکی را از او بربایند.

وی افزود: این ساز و کار آن قدر ذلت آور است که کانال نفت در برابر غذای عراق نسبت به آن مزیت‌های بیشتری دارد و حتی اگر کولبر‌ها کارت سبز بگیرند بهتر از کانال مالی می‌توانند به ما در دور زدن تحریم‌ها کمک کنند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شوراری اسلامی ایران گفت: آقایان قبل و بعد از برجام تعهداتی داده‌اند که نمی‌توانند از این وضعیت رها شوند و اکنون یکی از شرایط اجرایی شدن اینستکس عضویت ایران در FATF و CFT است.

وی ادامه داد: با اجرای این قرارداد اروپایی‌ها از ایران نفت نمی‌خرند، مشکلات ایران حل نشده و تحریم‌های آمریکا نیز بر سر جای خود باقی خواهد ماند و تنها پول فروش نفت ایران در صندوقی ذخیره می‌شود که آن‌ها تصمیم می‌گیرند که چه اجناسی را در ازای آن به ما بدهند لذا به نظر می‌رسد که این سازوکار هیچ سود و منفعتی برای ایران نداشته و کاملا مضحک است.

پیش از این وزرای امور خارجه فرانسه، آلمان و بریتانیا از ایجاد کانال مالی مشترک با ایران خبر دادند. گفتنی است که این کانال مالی که با نام INSTEX معرفی شده است در بخش های مهم، از جمله محصولات دارویی، تجهیزات پزشکی و غذایی اختصاص داده شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала