قابلیت‌های جدید یگان‌های نیروی زمینی ایران

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر پهپاد
پهپاد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در رزمایش نظامی از پهپادهای جدید نیروی زمینی ارتش رونمایی شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، در رزمایشی که نیروی زمینی برگزار کرد، از قابلیت‌های جدید یگان‌های این نیرو رونمایی شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد:« پهپادهای جدید این نیرو به تازگی در یک رزمایش نظامی عملیاتی شده‌اند. با توجه به تغییراتی که در نیروی زمینی ارتش به وجود آمده است، قابلیت‌های یگان‌ها نیز افزایش پیدا کرده‌اند که از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به افزایش قدرت تحرک و تهاجم نیروی زمینی ارتش اشاره کرد.

پانزده جنگنده کوثر برای خدمت در نیروی هوایی ایران اعزام می شوند - اسپوتنیک ایران
پانزده جنگنده "کوثر" برای خدمت در نیروی هوایی ایران اعزام می شوند

در این رزمایش از پهپادهای جدید نیروی زمینی ارتش رونمایی کردیم و این پهپادها عملیاتی شدند. قابلیت‌های جدیدی نیز به بالگردهای نیروی زمینی و توپخانه‌ها اضافه شده که آن‌ها نیز رونمایی و عملیاتی شده‌اند. از جمله پهپادهایی که در این مدت نمایش داده شد، می‌توان به نمونه‌های شبیه‌سازی شده ایرانی پهپاد RQ170، پهپادهای مهاجر، شاهد 129، کرار، ابابیل، صاعقه، انتحاری و انواع دیگری از پهپادهای مختلف شناسایی اشاره کرد.

پهپاد کمان 12 را برای نخستین بار در معرض دید گذاشت. پهپاد کمان 12 با وزن 220 کیلوگرم می‌تواند با سرعت 200 کیلومتر در ساعت پرواز و فاصله هزار کیلومتر را طی کند.

پهپاد جت پهن‌پیکر نیروهای مسلح برای نخستین بار به نمایش در آمد. این پهپاد که «خودکار» نام دارد، نمونه بدون سرنشین هواپیمای آموزشی T_33 است که علاوه بر عملیات شناسایی توانایی حضور در عملیات‌های رزمی را نیز دارد.این پهپاد از یک دوربین در سکان عمودی برای دید جایگزین خلبان و یک دوربین هم در زیر بدنه برای فاز نشست و برخاست بهره می‌برد.

موضوع تقویت توان دفاعی همواره در نیروی زمینی ارتش دنبال می‌شود و در این زمینه از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهیم کرد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала