راهبرد بانک مرکزی ایران برای جنگ اقتصادی

© Sputnik / Pouya Mamaghaniراهبرد بانک مرکزی ایران برای جنگ اقتصادی
راهبرد بانک مرکزی ایران برای جنگ اقتصادی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کل بانک مرکزی ایران از برنامه‌های این بانک برای کنترل تورم و ثبات قیمت ارز خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالناصر همتى، رئیس کل بانک مرکزی ایران در حساب اینستاگرامی خود از برنامه‌های این بانک برای کنترل تورم، ساماندهی واردات، ساماندهی نظام بانکی و ثبات قیمت ارز خبر داد.
رئیس کل بانک مرکزی در حساب اینستاگرامی خود نوشت: امروز در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در معرض آزمونی دیگر برای حفظ و تداوم آرمان‌های انقلاب قرار داریم. جنگ اقتصادی امروز، تلاش و همت آن روزها را می‌طلبد. بنده و همکارانم در بانک مرکزی تلاش می‌کنیم با مدیریت این شرایط و ناکام گذاشتن تلاش‌ها برای بی‌ثباتی ارزی، آرامش و ثبات را برای ادامه فعالیت‌های اقتصادی مردم فراهم نماییم.
همتى همچنین در ادامه افزود: در زمینه تورم، تمام تلاش بانک مرکزی کاهش تاثیر شوک‌های طرف عرضه بر قیمت اقلام مصرفی مردم است. پی‌گیری کانال‌های مالی با کشورها، ساماندهی واردات، ایجاد تحرک در ارائه خدمات لازم مالی به واحدهای تولیدی و تامین ارز کالاهای اساسی از جمله این اقدامات است. بانک مرکزی، در مسیر ساماندهی نظام بانک کشو، در تلاش است تا بانک‌ها بتوانند در خدمت تولید ملی و تدارک سرمایه در گردش بنگاه‌ها باشند.
وی همچنین در ادامه در خصوص راهکارهای تدارک سرمایه می‌نویسد: فروش اموال و دارایی‌های مازاد، بهبود ترازنامه، افزایش سرمایه،کاهش بدهی‌های معوق، روان‌سازی ارائه تسهیلات و… از جمله آن موارد است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала