فراخوان به پیشدستی آمریکا در حمله به روسیه

© AP Photo / Jacquelyn Martinفراخوان به پیشدستی آمریکا در حمله به روسیه
فراخوان به پیشدستی آمریکا در حمله به روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دریاسالار جان ریچاردسون، رهبر عملیات دریایی نیروی دریایی آمریکا کشور خود را به پیشروی علیه روسیه و چین فرا خواند.
سرتیپ ایگور کوناشنکوف سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه - اسپوتنیک ایران
احضار وابسته نظامی آمریکا به وزارت دفاع روسیه
به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Business Insider ، دریاسالار آمریکایی به این شکل به سوالی درباره امکانات آمریکا برای پاسخگویی به دشمنان پاسخ داد. به عقیده جان ریچاردسون، روسیه و چین از نیروی دریایی برای تصرف تجاوزکارانه اراضی، دریاها و حکومت ها استفاده می کنند و به این دلیل طرف امریکایی باید در وارد کردن ضربت پیشدستی کند.
ریچاردسون ضرورت صبر و تحمل، دیپلماسی و رعایت مقررات را مورد تاکید قرار داد اما خاطرنشان ساخت در صورت نقض توافقات باید گام اول را برداشته و مخالفان را سرکوب کرد.
روز 7 فوریه روسیه به ایالات متحده پیشنهاد کرد با رعایت پیمان منع موشک های هسته ای میان برد و دارای برد کوتاه (INF)، پرتابگرهای موشک های زمین پایه «ام کا-41» را نابود کند. افزون بر آن به واشنگتن پیشنهاد شد پهپادهای ضربتی و موشک هایی که از نظر خصوصیات خود شبیه موشک های بالستیکی زمین پایه با برد متوسط و کوتاه باشند را نابود کند اما طرف امریکایی پاسخ داد تسلیحات فوق الذکر ناقض مطالبات INF نیستند.دوم ماه فوریه آمریکا شرکت خود در معاهده نابودی موشک های برد متوسط و کوتاه را متوقف کرد و قول داد اگر روسیه به رعایت مفاد آن بازنگردد، پس از 6 ماه از این پیمان خارج شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در روز 5 فوریه اعلام نمود که پاسخ روسیه به خروج آمریکا از این پیمان یکسان خواهد بود. مسکو نیز شرکت خود در این معاهده را متوقف خواهد کرد و کارهای علمی-تحقیقاتی در رابطه با ساخت انواع جدید موشک ها را آغاز خواهد کرد.

سرگی شویگو وزیر دفاع روسیه نیز اعلام داشت که در جواب به خروج آمریکا از این پیمان، روسیه تا سال های 2020-2019 گزینه زمین پایه سیستم «کالیبر» با موشک های بالدار دوربرد و سیستم زمینی با موشک های هایپرسونیک دوربرد را طراحی خواهد کرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала