احتمال محرومیت هند از معافیت تجاری خود با آمریکا

© AFP 2023 / Saul Loebاحتمال محرومیت هند از معافیت تجاری خود با آمریکا
احتمال محرومیت هند از معافیت تجاری خود با آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هند ممکن است معافیت تجاری خود با آمریکا را به علت اختلافات رو به رشد دو کشور در سیاست تجاری و سرمایه گذاری، از دست بدهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، هند ممکن است یک معافیت تجاری حیاتی با ایالات متحده که بواسطه آن 5،6 میلیارد دلار صادرات با تعرفه صفر به این کشور دارد را به علت یک اختلاف رو به رشد در خصوص سیاست تجاری و سرمایه گذاری از دست بدهد.

راه اندازی خط کشتیرانی هند - چابهار - اسپوتنیک ایران
راه اندازی خط کشتیرانی هند - چابهار

نارندرا دامورداس مودی، نخست وزیر هند در این خصوص گفت: تلاش برای از بین بردن این سیستم مزیت تعمیم یافته برای هند، که بزرگترین ذینفع این طرح در جهان از دهۀ 1970 است، شدید ترین اقدام تنبیهی از سال 2017 که دونالد ترامپ با قول کاهش کسری تجاری ایالات متحده با اقتصادهای بزرگ به مقام ریاست جمهوری رسید، خواهد بود.
نخست وزیر هند با سرمایه گذاری خارجی و از طریق کمپین " در هند بساز"، کشور خود را به یک مرکز تولید تبدیل کرده و برای میلیون ها جوان که وارد بازار کار می شوند، شغل ایجاد می کند. از سوی دیگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده اصرار دارد که تولیدات ایالات متحده به عنوان بخشی از کمپین " عظمت را دوباره به آمریکا برمی‌گردانیم " به این کشور بازگردد.
قوانین جدید تجارت الکترونیک در هند که با ایجاد محدودیت‌ها برای Amazon.com و پشتیبانی از Walmart Flipkart همراه است، موجب گسترش تجارت در بازار آنلاین هند (تا سال 2027 تا سقف 200 میلیارد دلار) و انگیزه ای برای رکود اخیر در روابط تجاری دو کشور است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала