انقلاب ضد ایرانی در ورشو

© Photo / Harald Grovenورشو
ورشو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده برای تاسیس ائتلاف ضد ایرانی به لهستان می‌رود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از«فایننشال تایمز»، ایالات متحده برای تأسیس ائتلاف ضد ایرانی به لهستان می رود. مواضع دولت واشنگتن علیه ایران خصمانه است.

به نوشته «فایننشال تایمز» آمریکایی‌ها دچار توهم شده اند اگر فکر می‌کنند که می‌توانند در نشست ورشو ائتلاف ضد ایرانی را تشکیل دهند. این ایده جنجالی دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا بی‌سابقه نیست. کنفرانس قرار است در ورشو با محور خاورمیانه برگزار شود.

رولا، نویسنده مقاله در ادامه نوشته است:«ایده برگزاری این کنفرانس را مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در جریان سفرش به خاورمیانه مطرح کرد و مدعی شد این اقدام در راستای «برقراری صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه است.

از زمانیکه ترامپ رئیس‌جمهور شده است سخن از صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه زده است، ولی در عمل کاملا در تضاد این شعار فعالیت می‌کند. تمامی اقدامات رئیس‌جمهوری آمریکا از عقب‌نشینی از توافق هسته‌ای با ایران (برجام) گرفته تا حمایت کورکورانه از عربستان سعودی، بی‌ثباتی در منطقه را تشدید کرده است. عقب‌نشینی ایالات متحده از توافق هسته‌ای، واشنگتن را در انزوا قرار داده است.

لهستان که ناسیونالیست‌ها در آنجا حکومت می‌کنند، برای راضی ساختن ایالات متحده جهت احداث پایگاه نظامی دائمی در این کشور، میزبان این کنفرانس شده است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала