روسیه: اروپا باید منافع اقتصادی ایران از برجام را تضمین کند

© Photo / EMBASSY OF THE RUSSIAN FEDERATION IN THE ISLAMIC REPUBLIC OF IRANروسیه: اروپا باید منافع اقتصادی ایران از برجام را تضمین کند
روسیه: اروپا باید منافع اقتصادی ایران از برجام را تضمین کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر روسیه در تهران از توانایی ایران برای تقابل با تحریم‌های آمریکا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، لوان جاگاریان، سفیر روسیه در تهران با اشاره به خروج ایالات متحده از برجام و بازگشت تحریم‌ها علیه ایران گفت: این اولین باری نیست که آنها هدف تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند. من معتقدم که رهبری و ملت ایران به اندازه‌ای قدرتمند هست که مانع از بی‌ثبات شدن اوضاع در کشور شوند.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
ایران خواهان اجرای کامل تعهدات اروپا

وی همچنین در ادامه با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران اظهار داشت: به‌طور قطع وضعیت اقتصادی در ایران از زمان اعمال این تحریم‌ها کمی بدتر شده است. رسانه‌های ایران با ناراحتی این موضوع را بیان می‌کنند و مقامات این کشور نیز به‌طور کلی این سختی‌ها را قبول دارند اما ایران در عین حال، کشوری قدرتمند با پتانسیل اقتصادی قدرتمند است.
جاگاریان در خصوص راه‌اندازی سازوکار ویژه مالی اروپا با ایران و عمل کردن این کشور به تمامی تعهدات برجامی خود گفت: اروپایی‌ها باید اراده سیاسی واقعی از خود نشان دهند و تضمین کنند که تهران از منافع اقتصادی توافق بهره‌مند می‌شود. آنها به‌علاوه باید اجرای کامل سازوکار ویژه مالی خود با ایران را که به تازگی ایجاد شده است، تضمین کنند.
سفیر روسیه در تهران همچنین در ادامه افزود: برای ایران، نفت مهم‌ترین چیز است. اینکه اروپا بتواند اجازه صادرات مقادیری از نفت ایران را بدهد که برای تأمین بودجه‌اش کافی باشد، مسئله بسیار مهمی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала