رونمایی از 6 داروی درمان سرطان در ایران

© AP Photo / Patrick Sisonرونمایی از 6 داروی درمان سرطان در ایران
رونمایی از 6  داروی درمان سرطان در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکی از برنامه‌های ستاد توسعه زیست‌فناوری در ایران، رونمایی از ۶ دارو و ماده اولیه جدید برای درمان سرطان‌های مختلف است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی آقای مصطفی قانعی درباره دستاوردهای حوزه دارویی کشور اظهار کرد: شش داروی جدید و مواد اولیه در حوزه درمان انواع سرطان در کشور توسط متخصصان داخلی تولید شده است که پس از طی مراحل نهایی اخذ پروانه تأیید، رونمایی می‌شوند. این داروها با تلاش محققان داخلی توسعه یافته و تعداد داروهای تولیدشده در ایران با توجه به تحریم‌های موجود، بسیار قابل قبول است. 

قرص و دارو - اسپوتنیک ایران
کمبود دارو در ایران

به‌گفته وی، یکی از افتخارات کشور در حوزه فناوری، توسعه و پیشرفت فناوری‌های تولید دارو است؛ به‌نحوی که در حال حاضر بخش عظیمی از نیازهای دارویی کشور در داخل تأمین می‌شود.

پیش از این در خبرها آمده بود که داروی ضد سرطان بوسولفان که ایران با کمبود آن مواجه شده است، پس از ماه‌ها تلاش شبانه‌روزی توسط دکتر نادر نوروزی پسیان عضو هیات علمی دانشکده شیمی دانشگاه ارومیه با درجه خلوص بسیار بالا ساخته شد. این دارو که با نام تجاری مایلران و بوسولفکس شناخته می‌شود در انحصار کشور آمریکا و فرانسه بوده و یکی از داروهای گران قیمت ضد سرطان است که توسط دکتر نوروزی بومی‌سازی شده و می‌تواند به تولید انبوه برسد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала