برخورداری ایرانی ها از سلامت الکترونیک

© AFP 2023 / Atta Kenareحسن روحانی رئیس جمهور ایران
حسن روحانی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ایران 140 هزار پزشک به مردم خدمت می کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، رئیس جمهور ایران با تاکید بر لزوم اجرای طرح سلامت الکترونیک و کارت الکترونیکی برای سلامت، خاطرنشان نمود که یکی از کارهایی که از امروز با رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر عهده آقای نمکی قرار خواهد گرفت، اجرای طرح سلامت الکترونیک است.

حسن روحانی در ادامه  گفت:«قبل انقلاب کل پزشکان کشور 14 هزار و 700 نفر بود که 6 هزار نفر از آنها پزشکان خارجی بودند. در تخصص‌های مختلف، نیازمند دانشگاه‌های خارج از کشور بودیم. به جای 14 هزار پزشک امروز 140 هزار پزشک خدمت می‌کنند و 6100 نفر ورودی دانشجوی پزشکی داریم.

افتتاح نمایشگاه بین المللی الکترونیک و کامپیوتر در تهران - اسپوتنیک ایران
افتتاح نمایشگاه بین المللی الکترونیک و کامپیوتر در تهران

جمعیت از 36 میلیون نفر به 82 میلیون نفر رسیده است، اما آمارها در بخش بهداشت و درمان ده، دوازده و یا پانزده برابر شده است. حرکت ما در این زمینه حرکت صحیحی بوده است. البته این بدان معنا نیست که در بخش سلامت، اشکالی نداریم، بلکه ضعف و اشکال داریم اما در مقایسه با چهل سال پیش، پیشرفت کشور قابل ملاحظه است.

بسیاری از سران کشورهای دنیا در دیدارهای دوجانبه شگفتی خود را نسبت به طرح تحول سلامت اعلام کردند و گفتند که چگونه این طرح با عظمت در ایران اجرایی شده است. خیلی از کشورهای صنعتی و بزرگ در اجرای این طرح به خوبی موفق نبودند».

وی در ادامه با بیان اینکه ایران حتی گردشگر سلامت دارد گفت‌:« تعداد زیادی از مردم کشورهای همسایه و حتی ایرانیان ساکن اروپا و آمریکا برای جراحی به ایران می آیند. نه اینکه ایران چون ارزانتر است، بلکه آنها به جراح ایرانی اطمینان بیشتری دارند، البته برای نجات بیمار همه بخش‌های درمان باید دست به دست هم دهند، زیرا اگر بهترین جراح هم وجود داشته باشد، اما مراقبت‌های بعد از عمل خوب نباشد بیماری جدیدی ایجاد می‌شود. همان قدر که پزشک مهم است، پرستار و سایر بخش‌های درمان هم مهم هستند. آقایان جهرمی و نمکی به ما قول داده‌اند از اوایل سال آینده اجرای اصل سلامت الکترونیک را به صورت عمومی آغاز کنند».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала