آمریکا تهدیدی برای امنیت عراق و ایران

© AP Photo / Hadi Mizbanعراق
عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حکیم: تبدیل شدن عراق به میدان تسویه حساب با ایران و همسایگان را نمی‌پذیریم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «السومریه نیوز»، عمار حکیم رئیس سازندگی عراق اظهار داشت که حضور نیروهای آمریکایی در عراق به منظور زیرنظر گرفتن ایران را نمی‌پذیریم.

وی در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ گفت:« تبدیل شدن عراق به میدان تسویه حساب بین‌المللی و منطقه‌ای برای زیر نظر گرفتن کشورهای همسایه و یا تحریک و تجاوز به آنها را نمی‌پذیریم. با توجه به قانون اساسی عراق مبنی بر اینکه عراق نباید تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه و جهان باشد، ما استفاده از خاک کشورمان برای تهدید همسایگان را تهدیدی برای منافع ملی و امنیت عراق می‌دانیم. از اینرو عراق این مساله را نمی‌پذیرد».

از سوی دیگر حیدر العبادی، نخست‌وزیر پیشین عراق نیز در واکنش به سخنان دونالد ترامپ اظهار داشت که ما اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر باقی ماندن نیروهای آمریکایی در عراق به منظور زیر نظر داشتن ایران را نمی‌پذیریم و از دولت آمریکا می‌خواهیم که در اینگونه اظهارات که باعث تشنج و تنش  در منطقه می شود، تجدیدنظر کند زیرا منجر به آسیب رساندن به روابط میان بغداد و واشنگتن خواهد شد.

پیشتر دونالد ترامپ گفته بود که نیروهای این کشور برای زیر نظر داشتن ایران در عراق می‌مانند، او گفته بود که تمام چیزی که می‌خواهم این است که نظارت کنم. ما یک پایگاه گران قیمت در عراق ساخته‌ایم. این پایگاه به خوبی برای کنترل و نظارت بر نقاط مختلف منطقه پر از مشکل خاورمیانه مستقر شده است. ایران کشوری شرور است که افراد زیادی را می‌کشد. می‌خواهیم حواسمان به ایران باشد، چون ایران مشکل واقعی است. بنابراین در عراق می‌مانیم تا آنها را زیر نظر داشته باشیم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала