فرانسه: اگر انتخابات ونزوئلا اعلام نشود، گوایدو را رئیس جمهور می داند

© AP Photo / Fernando Llanoفرانسه: اگر انتخابات ونزوئلا اعلام نشود، گوایدو را رئیس جمهور می داند
فرانسه: اگر انتخابات ونزوئلا اعلام نشود، گوایدو را رئیس جمهور می داند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرانسه در صورتی که انتخابات در روز یکشنبه اعلام نشود، خوان گوایدو رهبر مخالفان را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا را به رسمیت می شناسد.

به گزارش اسپوتنیک، ناتالی لویزو، وزیر امور اروپا در وزارت امور خارجه فرانسه، گفت: فرانسه اعلام کرد که اگر انتخابات جدید تا روز یکشنبه اعلام نشود، آنگاه رئیس مجلس ملی ونزوئلا را به رسمیت می شناسد، که به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا خود را رهبر کشور اعلام کرده است.

روزنامه فیگارو از قول وی نوشت: اگر تا امروز عصر مادرورو برنامه ای برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نداشته باشد، ما آقای خوان گوایدو را رئیس جمهور قانونی ونزوئلا می دانیم.

روز 21 ژانویه اعتراضات عمومی علیه مادورو آغاز شد و روز 23 ژانویه خوان گوایدا، رئیس پارلمان ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد.
کشورهای گروه لیما به غیر از مکزیک، آمریکا، آلبانی، گرجستان، سوئیس و سازمان کشورهای آمریکایی و تعدادی از کشورهای اروپایی از ریاست جمهوری موقت گوایدو حمایت کردند.

کشورهای روسیه، بولیوی، ایران، کوبا و نیکاراگوآ، السالوادور، ترکیه، بلاروس و چین ضمن حمایت از مادورو، از طرفین درگیر در بحران خواستند از راه مسالمت آمیز به حل و فصل مسائل بپردازند و مخالفت خود با دخالت خارجی در امور داخلی کشورها را اعلام کردند. دبیر کل سازمان ملل برای حل و فصل بحران به گفتگو و دیالوگ فراخواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала