پنتاگون در جستجوی نیروهای فرازمینی بود

© AP Photoپنتاگون در جستجوی نیروهای فرازمینی بود
پنتاگون در جستجوی نیروهای فرازمینی بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسناد محرمانه وزارت دفاع آمریکا گویای تلاش آمریکا برای جستجوی بیگانگان فضایی است.

به گزارش اسپوتنیک، اسناد وزارت دفاع آمریکا که چندی پیش از حالت محرمانه خارج شد نشان داد که سریال « Secret materials » بر اساس رویدادهای واقعی ساخته شده بود: دولت آمریکا در واقع در حال مطالعه وسایل پرنده غیرزمینی، جهان های موازی، نیروهای بیگانه، انرژی سیاه و از این قبیل چیزها بود. البته هزینه این طرح ها از بودجه دولت که قابل توجه بود تأمین می شد.

مطابق با قانون آزادی اطلاعات، یکسری اسناد در باره تحقیقات اسرارآمیز که دولت آمریکا، نظامیان و سرویس های ویژه انجام می دادند، از حالت محرمانه خارج شدند. بدین ترتیب معلوم شد که میلیون ها دلار مالیات دهندگان آمریکایی خرج برنامه های محرمانه تحت عنوان عجیبی مانند Advanced Aerospace Threat Identification Program- برنامه شناسایی تهدید پیشرفته هوافضا- شده است.

تا کنون 38 سند این طرح از حالت سریت خارج شده است. اما همین اسناد نیز باعث تعجب می شود: از سال 2007 سرویس اطلاعات نظامی آمریکا هر سال میلیون ها دلار صرف پروژه های اسرارآمیز می کرد.علاوه بر طرح های مطالعه تسلیحات لیزری،هایپرسونیک و میکروویو، امواج جاذبه و ابرهادی های دیگر، در آنجا به تحقیق وسایل پرنده غیرزمینی و جهان های موازی و نیروهای بیگانه و غیره می پرداختند. در این فهرست حتی شنل نامرئی هم وجود دارد!

کارشناسان انتشار این اسناد را مورد انتقاد قرار دادند. دلایل انتقاد آنها آشکار است، مثلا چطور می توان  به پروژه «عینک های بین کهکشانی» و یا مطالعه «پورتال ستاره ای» برخورد کرد؟هر چه باشد، سرویس اطلاعات نظامی آمریکا طی 11 سال 22 میلیون دلار خرج کرده است. بیشترین بودجه به ساختار روبرت بیگلو کارفرمای آمریکایی تعلق گرفت که با پروژه های هتل مداری و کارخانه ها و آزمایشگاه های فضایی به شهرت رسیده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала