آمریکا باید مجازات شود

CC0 / Pixabay / دولت آمریکا
دولت آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جامعه جهانی باید به بررسی دست داشتن دولت آمریکا در سازماندهی کودتای دولتی در ونزوئلا بپردازد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه ونزوئلا با سخنرانی در نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد در رابطه با اوضاع ونزوئلا اعلام داشت که جامعه جهانی باید دست داشتن دولت آمریکا در سازماندهی کودتای دولتی در ونزوئلا را محکوم کند و مقصران باید مجازات شوند.

وی گفت:«ما نیز می خواستیم شورای امنیت برای بررسی دخالت آمریکا در امور داخلی کشورمان تشکیل جلسه بدهد. باید افرادی که در پشت این کودتای دولتی قرار دارند، مجازات شوند. شواهد بحد کافی گویاست. اینبار آمریکا خودش این کودتا را رهبری کرده است و از پشت پرده آن را سازماندهی نکرده است».

25 ماه ژانویه خوآن گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا که انتصاب وی به سمت سخنگوی پارلمان، دو روز قبل از آن، توسط دادگاه عالی ونزوئلا لغو شد، خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا اعلام کرد. نیکولاس مادورو رئیس جمهور کنونی این امر را تلاشی برای کودتا نامید و به قطع مناسبات دیپلماتیک با آمریکا فراخواند.

کشورهای گروه لیما به غیر از مکزیک، آمریکا، آلبانی، گرجستان، سوئیس و سازمان کشورهای آمریکایی و تعدادی از کشورهای اروپایی از ریاست جمهوری موقت گوایدو حمایت کردند.

کشورهای روسیه، بولیوی، ایران، کوبا و نیکاراگوآ، السالوادور، ترکیه، بلاروسی و چین در حمیات از  مادورو، از طرفین درگیر در بحران خواستند از راه مسالمت آمیز به حل و فصل مسائل بپردازند و مخالفت خود در دخالت از خارج در امور داخلی کشورها را اعلام کردند. دبیر کل سازمان ملل برای حل و فصل بحران  به گفتگو و دیالوگ فراخواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала