گوایدو، درخواست گفتگوی مارودو را رد کرد

© AP Photo / Fernando Llanoگوایدو: گفتگو با مادورو "دروغین" است
گوایدو: گفتگو با مادورو دروغین است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گوایدو رهبر پارلمان ونزوئلا درخواست مادورو در خصوص گفتگو را رد کرد و انرا دروغین خواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان خوان گوایدو، سخنگوی پارلمان از جناه مخالفان در برنامه تلوزیونی که خود را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرده است، گفت که او با رئیس جمهور فعلی نیکلاس مادورو وارد مذاکره نمی شود. 

دخالت آمریکا در ونزوئلا: تکرار سناریوی کودتای 1953 در ایران - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
دخالت آمریکا در ونزوئلا: تکرار سناریوی کودتای 1953 در ایران

مادورو در روز جمعه گفت که آماده است تا در هر زمان و هر مکان با گوایدو دیدار کند.

گوایدو گفت: "من خواهان حل منازعه هستم، اما رژیم بدین روش تصمیم به سخره گرفتن نموده است. بنابراین من می خواهم که رژیم و جهان بدانند که ما به گفتگوی دروغین روی نمی اوریم.. پایان خشونت ها تنها موضوع بحث ما است، از سوی دیگر توقف خشونت ها، انتقال دولت و انتخابات ازاد از دیگر اهداف ما می باشد".

 

پیش از این نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا برای دیدار با رئیس پارلمان، خوان گوییدو، که قبلا خود را رئیس موقت دولت اعلام نموده، تحت هر شرایطی اعلام آمادگی نمود.
این بیانیه ای در کنفرانس مطبوعاتی مادورو، که وی در ارتباط با بحران سیاسی در کشور برگزار کرد، مطرح شد. مادورو همچنین اعلام کرد که روابط سیاسی و دیپلماسی با دولت آمریکا قطع شده، اما در زمینه انرژی و اقتصادی روابط برقرار است.
شایان ذکر است، در تاریخ 23 ژانویه، خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا به صورت خودمختار خود را به عنوان رئیس جمهوری موقت این کشور اعلام نمود. پس از این، کشورهای آمریکا، کانادا، دانمارک، برزیل، آرژانتین، شیلی، کلمبیا و…. را به عنوان رئیس جمهور تایید کردند. اما، ایران روسیه، کوبا، اورگوئه، مکزیک و….، همچنان از رئیس جمهور قانونی مادورو حمایت کردند. ارتش ونزوئلا از رئیس جمهوری قانونی این کشور نیکولاس مادورو حمایت می کند. کاراکاس خواستار خارج شدن دیپلمات‌های آمریکایی از ونزوئلا ظرف 72 ساعت می باشد. وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای، واشنگتن را به نادیده گرفتن قوانین بین المللی متهم کرده و هشدار داد که دخالت نظامی خارجی در این کشور می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала