اعضای خانواده قذافی، شناسنامه دار می شوند

© AFP 2023 / Joel Sagetاعضای خانواده قذافی، شناسنامه دار می شوند
اعضای خانواده قذافی، شناسنامه دار می شوند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از گذشت سالها، اعضای خانواده معمر قذاقی توانستند بار دیگر مدرک شناسایی خود را دریافت کردند.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات لیبی، شماره شناسایی ملی را به اعضای خانواده رهبر پیشین کشور، معمر قذافی، صادر نمودند که به آنها اجازه می داد همه اسناد هویتی خود را بازیابی کنند و در امور عمومی و سیاسی لیبی شرکت کنند. این گزارش روز پنج شنبه توسط العربیه با اشاره به بیانیه محمد بالطامری رئیس دفتر امور خارجه لیبی منتشر گردید. 

لیبی - اسپوتنیک ایران
بازگشت قذافی به سیاست+عکس

به گفته وی، مقامات کشور "شماره شناسایی ملی را به همسر محروم محمد مراد قذافی و فرزندانش اختصاص داده اند". رئیس دولت تأکید کرد که مقامات "بر اساس منافع هر شهروند لیبی که در داخل و خارج از کشور زندگی می کنند، بدون هیچ انگیزه سیاسی" عمل می کنند.

پیش از این در خبرها امده بود که دسترسی به حساب های قذافی به تصمیم شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال 2011 مسدود شد. در آنزمان  بیش از 14 میلیارد یورو در حساب های BNP Paribas Fortis, ING, KBC, Euroclear Bank نگهداری می شد.

از آنجا که تصمیم شورای امنیت سازمان ملل شامل حال سود بهره بانکی نمی شد، طی 8 سال 5-3 میلیارد یورو به آن ها اضافه شد و همانا میلیاردها سود بهره توسط افراد ناشناس به سرقت رفته است. احتمال آن می رود که این پول ها به دست گروه های در حال جنگ در لیبی افتاده باشد. رسیدگی به این موضوع آغاز شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала