اتحادیه اروپا: مکانیسم تجاری با ایران به زودی اعلام می شود

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اتحادیه اروپا: مکانیسم تجاری با ایران به زودی اعلام می شود
اتحادیه اروپا: مکانیسم تجاری با ایران به زودی اعلام می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کار بر روی آماده سازی مکانیسم تجارت خارجی کشورهای عضو اتحادیه اروپا با ایران به مرحله بسیار پیشرفته خود رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا، گفت: کار بر روی آماده سازی مکانیسم (SPV) تجارت خارجی کشورهای عضو اتحادیه اروپا با ایران به مرحله بسیار پیشرفته خود رسیده است. 
ایجاد سازه کار مالی اروپا و ایران در آینده نزدیک - اسپوتنیک ایران
ایجاد سازه کار مالی اروپا و ایران طی هفته های آینده
سخنگوی اتحادیه اروپا در پاسخ به سوال مرحله آمادگی مکانیسم اروپا و ایران در روز پنج شنبه در بروکسل در جلسه مطبوعاتی گفت:"امیدوارم که خیلی زود اعلامیه ای در خصوص تجارت میان اتحادیه اروپا و ایران اعلام شود. ما در حال همکاری با این کشورها هستیم. ما امروز به این سطح (از همکاری) رسیده ایم". 
او افزود که در ارتباط با این موضوع "مخاطبین زیادی و جلسات بسیاری در سطوح مختلف برگزار شد". 
پیش از این رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوئیس افزود:کانال مالی سوئیس آماده راه‌اندازی شده و ویژگی‌های عملیاتی آن اعلام شده است اما فعلاً منتظر ورود پول ایران است.
شریف نظام مافی با اشاره به ضرورت تزریق پول به کانال مالی سوئیس گفت: در حال حاضر پولی متعلق به ایران در اروپا وجود ندارد و بیشتر پول‌های ایران در کشورهای واردکننده نفت یعنی هند، عراق، چین و کره جنوبی است.
به گفته نظام مافی در صورت ورود پول نفت ایران از آسیا به اروپا، کانال مالی سوئیس بلافاصله آغاز به کار خواهد کرد.
وی بیان داشت: در دوره قبلی تحریم‌ها زمانی که سوئیس قصد داشت، کانال مالی مشابهی راه‌اندازی کند، به بانک‌هایی که مجوز انتقال پول ایران را دریافت کرده بودند، 24 ساعت فرصت داده شد تا پول‌های ایران را از ژاپن به سوئیس منتقل کنند.
نظام مافی یادآور شد که در دوره قبل وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوز لازم را صادر کرده بود و اکنون نیز انتقال پول نیازمند مجوز آمریکاست؛ موضوعی که طی ماه‌های گذشته محور مذاکرات دولت سوئیس با دولت آمریکا بوده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала