ایران: دومین ماهواره به زودی به فضا می رود

© REUTERS / farsnews.comایران: دومین ماهواره به زودی به فضا می رود
ایران: دومین ماهواره به زودی به فضا می رود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع ایران اعلام کرد که دومین ماهواره ایران در سال جاری در آستانه دهه فجر پرتاب خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، میر سرتیپ امیر حاتمی روز چهارشنبه در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهارداشت: از 2 ماهواره ای که رییس جمهوری چندی پیش اعلام کردند به فضا پرتاب می شود، یکی تا کنون پرتاب شده است و دیگری نیز به زودی پرتاب خواهد شد. 
اعلام هزینه ساخت ماهواره پیام در ایران - اسپوتنیک ایران
اعلام هزینه ساخت ماهواره پیام در ایران
وی در خصوص پیشرفت صنعت ماهواره در ایران گفت: یک حرکت روبه رشد و دائمی در زمینه پرتاب ماهواره اتفاق افتاده است و پروسه ساخت، پرتاب و حمایت ماهواره را به صورت کامل در اختیار داریم. ماهواره جدید ایران تا پیش از دهه مبارکه فجر توسط ماهواره بر سفیر به فضا پرتاب می شود. ایران ماهواره بر سفیر، امکان قرار دادن ماهواره در مدار 260 کیلومتر را دارد.
وی در رابطه با در مدار قرار نگرفتن ماهواره پیام توضیح داد: بنا داشتیم ماهواره پیام را در مدار 500 کیلومتر دایروی زمین قرار دهیم که مرحله پایانی کار با موفقیت همراه نبود. 
گفتنی است که بامداد روز 15 ژانویه، آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران از قرار نگرفتن ماهواره «پیام» در مدار خبر داد. وی همچنین در ادامه افزود که این ماهواره در مرحله سوم به سرعت کافی نرسیده و در قرار گرفتن در مدار زمین ناکام مانده است. ماهواره «پیام» دانشگاه امیرکبیر نخستین ماهواره عملیاتی ایران است که قرار بود در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار گیرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала