عدم حضور موگرینی در نشست ورشو

© Sputnik / Alexey Vitvitskyعدم حضور موگرینی در نشست ورشو
عدم حضور موگرینی در نشست ورشو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد نمی تواند در نشست ورشو شرکت کند.

به گزارش اسپوتنیک، فدیریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که نمی تواند در نشست وزرا با موضوع خاورمیانه در ورشو شرکت کند.
پیش از این مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته اعلام کرد روز‌های 23 و 24 بهمن، آمریکا و لهستان در شهر ورشو نشستی را با موضوع «آینده خاورمیانه» برگزار می‌کنند. وی گفت: تمرکز اصلی این نشست، مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای ایران خواهد بود.
به گفته پمپئو، این نشست که مقامات کشورهای آسیایی، آفریقایی، اروپا و خاورمیانه دعوت شده اند با موضوع ثبات و صلح در منطقه خاورمیانه از جمله اقدامات ایران در ورشو برگزار می شود.
موگرینی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره حضور در نشست وزرای خارجه 28 کشور اروپایی در بروکسل گفت: طی این روزها من در خارج از اروپا خواهم بود.
وزیر امور خارجه لهستان اعلام کرد که روسیه در نشست ورشو شرکت نخواهد کرد. در همین حال او امیدی برای بدست آوردن نتایج مثبتی در این نشست ندارد.
پیش از این سرگئی لاورف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه برای حضور در نشست ورشو دعوتنامه دریافت کرده است. وی افزود: من شک دارم که این نشست به حل مشکلات منطقه کمک کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала