عدم حضور کشورهای اروپایی در کنفرانس لهستان

© AP Photo / Virginia Mayoعدم حضور کشورهای اروپایی در کنفرانس لهستان
عدم حضور کشورهای اروپایی در کنفرانس لهستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کشورهای اروپایی در کنفرانس ورشو شرکت نخواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، یک رسانه آمریکایی گزارش داده تلاش‌های دولت این کشور برای همراه کردن کشورهای اروپایی با کارزار فشار علیه ایران به بن‌بست خورده و منابع آگاه می‌گویند کشورهای عضو اتحادیه اروپا از شرکت در نشستی که واشنگتن قرار است علیه ایران در «ورشو» برگزار کند، خودداری خواهند کرد.

طرح ایجاد ائتلاف بزرگ ضد ایرانی در نشست لهستان - اسپوتنیک ایران
طرح ایجاد ائتلاف بزرگ ضد ایرانی در نشست لهستان
مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا چند روز پیش در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "فاکس نیوز" گفته بود که ایالات متحده در حال فراهم سازی نشست بین المللی درباره برقراری ثبات در خاورمیانه در تاریخ 13- 14 فوریه در لهستان است. به گفته وی، در این نشست نمایندگان کشورهای آسیایی، آفریقایی و غربی و همچنین منطقه خاورمیانه دعوت می‌شود تا مسائل مربوط به ثبات و صلح در خاورمیانه، با توجه به اقدامات ایران را بررسی کنند.

پیش از این نیز روزنامه آمریکایی "وال‌استریت ژورنال" در گزارشی اعلام کرد که "فدریکا موگرینی" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست ضد ایرانی که قرار است ماه آینده میلادی در لهستان برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.

در ادامه واکنش ها به کنفرانس ورشو، شبکه خبری المیادین به نقل از منابعی خبر داد که دولت لبنان نیز درخواست آمریکا برای شرکت در کنفرانس ورشوی لهستان را رد کرده و قصد ندارد در این کنفرانس شرکت کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала