شکست برجام، امنیت اروپا را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر شکست برجام، امنیت اروپا را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد
شکست برجام، امنیت اروپا را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران تاخیر اتحادیه اروپا برای عملیاتی کردن اس.پی.وی را غیرقابل پذیرش دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سید کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران تاخیرهای مکرر اتحادیه اروپا برای عملیاتی کردن سازوکار مالی ویژه تعامل با ایران را غیرقابل پذیرش دانست.

اگر اس پی وی اجرایی نشود، سوال از ظریف در دستور کار قرار می گیرد - اسپوتنیک ایران
اگر "اس پی وی" اجرایی نشود، سوال از ظریف در دستور کار قرار می گیرد

خرازی در دیدار با هیاتی از موسسه ایتالیایی امور بین‌المللی (IAI) با بیان اینکه ایران صداقت خود را در اجرای برجام نشان داده و نگاه افکار عمومی ایران به رویکرد اروپا در قبال برجام منفی‌تر شده است، گفت: منافع اروپا ایجاب می‌کند که گام‌های عملی در قبال برجام بردارد. شکست برجام، امنیت اروپا را نیز تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.
وی همچنین در خصوص عملیاتی کردن سازوکار مالی ویژه تعامل با ایران موسوم به اس.پی.وی اظهار کرد: این‌که دولت‌های اروپایی توان حمایت و هدایت شرکت‌های اروپایی را برای همکاری با ایران ندارند، قابل دفاع و پذیرش نیست. این بدان معناست که نمی‌توان به امضای دولت‌های اروپایی اعتماد کرد و این سوال مطرح می‌شود که اگر دولت‌های اروپایی می‌دانستند که بر شرکت‌های خود نفوذی ندارند، چرا با ایران وارد مذاکره شدند؟
گفتنی است پیش از این محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ایران اظهار داشت: اگر در هفته‌های آتی "اس پی وی" عملیاتی نشود، سوال از محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و دیگر مسئولان ذیربط در دستور کار مجلس ایران قرار خواهد گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала