پیشنهاد ایجاد واحد پول جهان اسلام

© AFP 2023 / Hoang Dinh Namپیشنهاد ایجاد واحد پول جهان اسلام
پیشنهاد ایجاد واحد پول جهان اسلام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک نماینده مجلس شورای اسلامی ایران پیشنهاد تشکیل واحد پول جهان اسلام را ارائه داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افکار نیوز؛ محمدمهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ایران گفت: استکبار با تفرقه‌اندازی در جهان اسلام، مسلمین را علیه هم به جنگ، منازعه و کشتار وادار کرده و کشورهای اسلامی از این محل دچار خسارت های سنگینی شدند که از جمله این کشورها افغانستان است و ما در آلام مردم این کشور شریک هستیم و از همین بابت پذیرای حدود 3 میلیون افغان در ایران هستیم و بالاترین سطح مهاجرپذیری را در دنیا داریم و مهاجران زیادی از عراق نیز پذیرفته‌ایم.

وی که در سخن می گفت، تصریح کرد: با توجه به حضور اتباع افغان در ایران می‌توانیم به افزایش سطح مبادلات و تجارت بین دو کشور همت کرده و صادرات به افغانستان را از 2.4 میلیارد دلار به بیش از 10 میلیارد دلار برسانیم و این شدنی است.

زاهدی که در همایش توسعه همکاری‌های اقتصادی بازرگانی استان کرمان و کشور افغانستان سخن می گفت، پیشنهاد داد که باید به فکر باشیم تا پول واحد پول جهان اسلام تشکیل شود تا مقدمات نزدیک شدن کشورهای اسلامی را به یکدیگر فراهم کنیم. وی گفت: کشورهای اسلامی می‌توانند بازار مشترک جهان اسلام را تشکیل داده و با برگزاری قوی اجلاس کنفرانس اسلامی، حق وتو را در سازمان ملل به دست آورند.

وی تصریح کرد: رویکردهای آینده جهان در حوزه فناوری، دانش و اقتصاد، شرکت های دانش بنیان است و می‌توانیم شرکت‌های دانش‌بنیان مشترکی را ایجاد کنیم و ایران توانمندی بسیار بالایی در این زمینه دارد و می‌تواند به همه کشورهای اسلامی کمک کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала