گزارش و تحلیل

اذیت و آزار خبرنگار پرس تی وی در آمریکا

© AP Photo / Press TVاذیت و آزار خبرنگار پرس تی وی در آمریکا
اذیت و آزار خبرنگار پرس تی وی در آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آقای دکتر پیمان جبلی معاون برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی و مدیر شبکه خبری پرس تی وی امروز پنج شنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار داشتند که طبق شنیده ها از فرزندان خانم مرضیه هاشمی ایشان مورد اذیت و آزار مامورین آمریکایی قرار گرفته اند.

متن مصاحبه کوتاه اسپوتنیک با دکتر جبلی به شرح ذیل می باشد:
1 با توجه به اینکه خانم هاشمی همسر یک شهروند ایرانی است و ایرانی به حساب می آیند، آیا ایران اقداماتی برای آزادی وی انجام داده؟ و از چه مراجعی ایران پیگیر کار ایشان است؟
در مورد وضعیت شهروندی آنچه دیروز وزیر امور خارجه ایران گفت این است که بر اساس قوانین ایران چون ایشان با یک ایرانی ازدواج کرده بود شهروند ایرانی هم محسوب میشوند. لذا پیگیریهای حقوقی و قانونی وزارت خارجه ایران بر همین اساس انجام خواهد شد.

اعلام دلایل بازداشت مجری پرس تی وی در آمریکا - اسپوتنیک ایران
اعلام دلایل بازداشت مجری پرس تی وی در آمریکا
2 برخی شنیده ها حاکی از برخورد نا شایست نیروهای امنیتی آمریکا با این خانم مسلمان از جمله ارائه غذای حاوی گوشت خوک و یا وادار کردن ایشان به کشف حجاب است، آیا شما اطلاعاتی از این ماجرا در اختیار دارید؟
این اطلاعات موثق است چون خود ما از فرزندان ایشان شنیدیم که در تنها تماس تلفنی که بعد از دستگیری با خانم هاشمی داشتند از ایشان شنیدند. راه قطعی اطمینان از وضعیت ایشان این است که به ما دسترسی بدهند با ایشان مستقیم مصاحبه کنیم.
3 مجامع بین المللی مدعی حقوق بشر و آزادی بیان و حمایت از خبرنگاران تا به حال چه واکنشی نسبت به این ماجرا داشته اند؟
انتظار ما این است که مجامع بین المللی مدافع حقوق بشر و مدافع حقوق روزنامه نگاران و مدافع حقوق زنان و اقلیتها از خانم هاشمی دفاع موثر کنند.
این آزمون بزرگی برای این مجامع است که فارغ از گرایش سیاسی خانم هاشمی از وی دفاع کنند.
تا کنون شاهد اعلام موضعگیری و حمایت جدی این مجامع نبودیم لذا همچنان در حال توضیح و تبیین وضعیت سختی هستیم که مرضیه در آن بسر میبرد تا به گوش این مجامع برسد.
انتظار ما از رسانه ها هم همین است زیرا دفاع از خانم هاشمی در واقع دفاع رسانه ها از خودشان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала