واکنش کاربران به دستگیری خبرنگار پرس تی‌وی

© Sputnikواکنش کاربران به دستگیری خبرنگار پرس تی‌وی
واکنش کاربران به دستگیری خبرنگار پرس تی‌وی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی به خبر دستگیری مرضیه هاشمی واکنش دادند.

به گزارش اسپوتنیک، ملانی فرانکلین، خبرنگار و مجری آمریکایی‌الاصل شبکه پرس تی وی که پس از مسلمان شدن، نام مرضیه‌هاشمی را برگزید، دو روز پیش در فرودگاه ایالت میسوری توسط ماموران اف‌بی‌آی بازداشت شده و تاکنون هیچ اتهامی ‌به صورت رسمی علیه وی مطرح نشده است.
زهرا هاشمی، خواهر همسر مرضیه هاشمی در مورد جزییات بازداشت مرضیه هاشمی گفت: برای دیدن دختر ، پسر و برادرش که مریض است به آمریکا رفته بود، دو روز پیش بعد از دیدن برادرش برای تهیه‌ی مستند به یک ایالت رفته بود که در راه برگشت در فرودگاه دستگیر شد.
وی همچنین در ادامه افزود: مستندی که در حال ساخت آن بود درمورد رعایت نشدن حقوق بشر در آمریکا بود. ولی دفعه‌ی اول نیست که چنین مستندی می‌سازد و قبل از این هم از این دست مستندها ساخته بود. ما هیچ حدسی نمی‌زنیم و منتظریم ببینیم اتهام او چیست، حتی به خود او هم تفهیم اتهام نشده درحالی که طبق قانون آمریکا باید تفهیم اتهام صورت بگیرد.
اما خبر دستگیری مرضیه‌هاشمی واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی در ایران را به دنبال داشته است و کاربران توئیت‌ها و پست‌های اینستاگرامی خود را با هشتگ مرضیه هاشمی را آزاد کنید، در فضای مجازی منتشر نمودند.
یکی از کاربران در اینباره می‌نویسد: اینها حقوق بشر آمریکایی هستند. زندانی کردن بدون دلیل.

کاربر دیگری نیز به قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی اشاره نموده و میپرسد چه اتفاقی برای حقوق بشر افتاده است.

کاربر دیگری می‌نویسد: مرضیه هاشمی هم یک مادره، مرضیه هاشمی هم یک همسره، مرضیه هاشمی هم یک خبرنگاره، مرضیه هاشمی هم تابعیت آمریکایی داره ولی چون مسلمونه وحجاب داره هیچ نهاد به اصطلاح حقوق بشری ازش حمایت نمیکنه.

کاربر دیگری نیز می‌نویسد: در آمریکایی که بعضی ها معتقدند هر کس در بیان عقیده خود آزاد است، اما یک مسلمان آمریکایی اینگونه به غل و زنجیر کشیده می شود!!

کاربر دیگری می‌نویسد: جناب محمدجواد ظریف، گوینده‌ی جمله‌ی معروف "هیچوقت یک ایرانی را تهدید نکنید" سلام علیکم.به ناموس شیعه تعرض کردند، حجاب از سر او برداشتند و دست و پایش را در زنجیر کردند؛ حالا نوبت برخورد شماست؛ از تهدید به عمل رسید، حالا هنر دیپلماسی را نشان دهید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала