تلاش برای تکمیل سپرموشکی امریکا جهت مقابله با سلاح هایپرسونیک روسی

© Photo / Ministry of Defence of the Russia Federationتلاش برای تکمیل سپرموشکی امریکا جهت مقابله با سلاح هایپرسونیک روسی
تلاش برای تکمیل سپرموشکی امریکا جهت مقابله با سلاح هایپرسونیک روسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پنتاگون قصد دارد 240 میلیون دلار برای مطالعات و ساخت سامانه ها در راستای یهبود مشخصات سیستم ضد بالستیک خود خرج کند.

 

به گزارش اسپوتنیک در سند منتشره توسط آژانس دفاع ضد موشکی آمریکا توضیح داده می شود انجام چنین کارهایی از جمله برای دفاع در مقابل "تهدیدات هایپرسونیک" ضرورت دارد. پیشتر در ایالات متحده بارها اعلام کرده بودند که واشنگتن در برابر جنگ افزار هایپرسونیک روسیه و چین آسیب پذیر است. به عقیده کارشناسان ، با وجود اینکه آمریکاییان برای طرح های مربوط به تکمیل سپر موشکی خود بودجه های زیادی تخصیص داده اند، این طرح های طی سالهای نزدیک اجرا نخواهند شد.
بر اساس سند فوق الذکر ، آژانس دفاع ضد موشکی آمریکا، وابسته به پنتاگون برای مطالعات و ساخت سامانه های قادر به تقویت سپر موشکی آمریکا بیش از 240 میلیون دلار اعتبار برای شرکت "بوئینگ" تخصیص داده است.
ارزیابی موشک روسی آوانگارد - اسپوتنیک ایران
ارزیابی توانمندی های موشک روسی "آوانگارد"
یادآور می شود بتازگی سرتیپ بازنشسته هوارد تامپسون، رئیس سابق فرماندهی شمالی ارتش امریکا در مقاله خود برای روزنامه هیل نوشت روسیه و چین به "بعد چهارم" در زمینه تسلیحاتی رسیده اند و چنگ افزار هایپرسونیک آنها حاکی از این امر است.
ژنرال امریکایی تاکید کرد سیاستمداران ایالات متحده احتمالاً درک نمی کنند که روسیه و چین با کمک سلاح هایپرسونیک امکانات رزمی خود را بطور محسوس افزایش داده اند و آمریکا نیز باید به اجرای طرح های مربوطه بپردازد.
خاطرنشان می شود که طبق گزارش موسسه مطالعات هوا ـ فضای میچل، سلاح هایپر سونیک می تواند به ایالات متحده امکان دهد به اهداف واقع در سراسر جهان با سرعت عظیم ضربه وارد آورد اما وسایل فعلی دفاع هوایی این کشور کهنه شده اند. علاوه بر این وسایل هایپرسونیک به دارندگان آنها باصطلاح "اثر بعد چهارم" را واگذار خواهند کرد که امکان تصمیم گیری و برهه زمانی برای این کار را برای دشمن بسیار محدود خواهد کرد.
سرتیپ تامپسون یادآور شد آزمایشات موفق موشک هایپرسونیک "آوانگارد" در ماه دسامبر بوضوح نشان داد که آمریکا فاقد امکانات مشابه است و دفاع هوایی این کشور قادر به دفع چنین تهدیداتی نیست.
گفتنی است وزارت دفاع روسیه روز 26 دسامبر به دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور کشور پرتاب آزمایشی موفق موشک هایپرسونیک آوانگارد را انجام داد. 
این موشک از منطقه دومباروفسکی در استان اورنبورگ روسیه پرتاب شده و به هدفی در منطقه کامچاتکا اصابت کرد.
در جریان آزمایشات ثابت شد که سرعت "آوانگارد" 27 برابر سرعت صوت یعنی 30 هزار کیلومتر در ساعت است.
ولادیمیر پوتین در ماه مارس امسال در پیام سالانه اش برای مجلس فدرال، آوانگارد را برای اولین بار معرفی کرده بود.
مقامات روسیه خاطرنشان می سازند که موفقیت آزمایشات امکان می دهد این موشک در وقت مقرر فعال شود.
تعدادی از رسانه های آمریکایی از ناتوانی ایالات متحده در مقابله با تسلیحات هایپرسونیک روسیه سخن گفته اند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала