بودجه ایران: رشد 20 درصدی دستمزد و حقوق در سال آينده

© REUTERS / Raheb Homavandiرشد ۲۰ درصدی حقوق و دستمزد در سال آینده
رشد ۲۰ درصدی حقوق و دستمزد در سال آینده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در بودجه ارائه شده اقای روحانی به مجلس، کارمندان با رشد ۲۰ درصدی حقوق و دستمزد در سال آینده مواجه می شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از میزان، آقای مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه در خصوص حقوق شهروندان در سال بعد گفت:  منابع اختصاصی و شرکت‌ها در بخش منابع عمومی می‌گنجند که اکنون در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است و در بخش مصارف نیز هزینه‌های جاری رقمی معادل ۳۲۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. 

حقوق کارمندان و کارگران در سال ۹۸ با جزئیاتی جدید منتشر شد - اسپوتنیک ایران
طرح افزایش حقوق کارمندان و کارگران در سال ۹۸ با جزئیاتی جدید

این رقم نسبت رشد در مقایسه با سال قبل ۹ درصدی داشته است و تنها بخش رشد یافته در این جزء، رشد ۲۰ درصدی حقوق و دستمزد است و از آنجا که اقلام دیگر رشد نداشته‌اند، کل رقم رشد ۹ درصد می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از بررسی موضوعاتی همچون چگونگی رشد حقوق کارمندان و نحوه حمایت از افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی و تحقق اهداف بالادستی در بخش بررسی کلیات بودجه سال ۹۸ خبر داد.

نمایندگان مجلس ایران به مدت 2 تا 4 هفته زمان برای بررسی لایحه بودجه را دارند.

این نماینده مجلس در خصوص میزان تامین بودجه از فروش نفت گفت: در حوزه درآمد حاصل از صادرات نفت صادرات نفت میانگین ۱.۵ میلیون بشکه در روز و قیمت هر بشکه ۵۴ دلار در نظر گرفته شده است، همچنین تاثیر قیمت ارز به ریال، دلار به ریال برای کالا‌های اساسی ۴۲۰۰ تومان و برای کالا‌های دیگر ۸ هزار تومان در نظر گرفته شده است و به این ترتیب امکان تحقق درآمد‌های دولت فراهم خواهد شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала