ایوانکا ترامپ، گزینه ریاست بانک جهانی

© REUTERS / Jim Bourgایوانکا ترامپ، گزینه ریاست بانک جهانی
ایوانکا ترامپ، گزینه ریاست بانک جهانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دختر رئیس جمهور آمریکا بعنوان یکی از گزینه های ریاست بانک جهانی معرفی شد.

رئیس کل بانک جهانی استعفا داد - اسپوتنیک ایران
رئیس کل بانک جهانی استعفا داد
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه فایننشال تایمز نوشت؛ پس از این اینکه "جیم یونگ کیم" رئیس بانک جهانی اعلام کرد که قصد کناره گیری از این سمت را دارد، ایوانکا ترامپ، دختر و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا، یکی از مهم‌ترین گزینه‌های ریاست بانک جهانی است.

این در حالی است که چندی پیش، یک گروه دیدبان طی درخواستی از وزارت دادگستری آمریکا، خواستار بررسی نقش ایوانکا ترامپ، در تخطی احتمالی از قوانین مالیاتی شد.

این گروه از مقامات قضائی آمریکا خواستند نقش مهم ایوانکا را در نقض احتمالی «قانون تعارض منافع» به واسطه تبلیغ و ترویج یک برنامه معافیت مالیاتی در «منطقه ویژه موسوم به Opportunity Zone» بررسی کنند که می‌تواند منافع زیادی برای وی داشته باشد.

این نشریه انگلیسی همچنین از نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا، در سازمان ملل به عنوان دیگر گزینه این پست نام برده است. از دیوید مالپس، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور بین الملل، و مارک گرین، رئیس آژانس توسعه بین المللی آمریکا نیز به عنوان دیگر گزینه ها نام برده می شوند.

شایان ذکر است که پیش از این گزارش شده بود، ایوانکا ترامپ از ایمیل شخصی خود برای مکاتبات رسمی با مقامات آمریکایی استفاده کرده است، که این کار خلاف قوانین کاخ سفید به شمار می رود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала