اعزام کشتی های نظامی آمریکا به قطب شمال

© Sputnik / Ilya Timin /  مراجعه به بانک تصاویر اعزام کشتی های نظامی آمریکا به قطب شمال
اعزام کشتی های نظامی آمریکا به قطب شمال - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ریچارد اسپنسر، فرمانده نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد واشنگتن در تابستان کشتی های نظامی به منطقه قطب شمال اعزام خواهد کرد تا کار آنها را در عرض های جغرافیایی بالا را مورد مطالعه قرار دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از USNI News ، ریچارد اسپنسرگفت رزمناو"تیکوندروگا" آخرین نوع از ناوهای نیروی دریایی آمریکا بود که از سیستم های بخاری برای کنار زدن یخ ها برخوردار بود و ناو های امروزی تر چنین سیستم هایی را ندارند.
به گفته فرمانده نیروی دریایی آمریکا لازم است فرماندهی متحده ناتو عملیات بیشتری را در منطقه قطب شمال اجرا کند.
فرمانده نیروی دریایی آمریکا همچنین درباره فعالیت روسیه در این منطقه اظهار نظر کرد که به گفته مسکو اهداف تحقیقاتی و امدادرسانی را دنبال می کند و گفت ایالات متحده نیز باید در آنجا چنین عملیاتی تحقیقاتی و امدادی را انجام دهد اما سپس توصیح داد که شوخی کرده و هدف واشنگتن تامین آزادی کشتی رانی است.
جستجوی کشتی «تایتانیک» پوششی برای عملیات نیروی دریایی آمریکا بود - اسپوتنیک ایران
جستجوی کشتی «تایتانیک» پوششی برای عملیات نیروی دریایی آمریکا بود
سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه در تابستان 2018 درباره خطر بروز درگیری ها در منطقه قطب شمال هشدار داد. دیرتر رسانه های آلمانی نوشتند عملیات آمریکایی ها برای تامین آزادی کشتی رانی در آن نواحی صورت می گیرد که مسکو مدعی مالکیت انها است و می تواند به تکرار "حادثه تنگه کرچ" منجر شود.
یادآور می شود ناو هواپیما بر "هری ترومن" اولین ناو هواپیما بر طی 27 سال اخیر بود که در اکتبر 2018 وارد منطقه قطب شمال شد.
منظور از "حادثه تنگه کرچ" برخورد چندی پیش بین کشتی های روسیه و اوکراین است.
سه کشتی نیروی دریایی اوکراین در تاریخ 25 نوامبر مرزهای آبی کشور روسیه را نقض کردند و به آب‌های ساحلی روسیه وارد شده و به سمت تنگه کرچ پیش رفتند. اوکراین هیچگونه درخواستی برای عبور ناوگان خود از تنگه کرچ ارائه نکرد بود و کشتی‌های اوکراینی به علائم هشدار دهنده مرزبانان روسی توجهی نکرده و به انجام حرکات تحریک آمیز پرداختند.
کشتی های اوکراینی با 24 خدمه توسط نیروهای مرزبانی روسیه بازداشت شدند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала