آخرین اخبار رزمایش نیروی هوایی ارتش ایران

© AFP 2023 / Atta Kenareآخرین اخبار رزمایش نیروی هوایی ارتش ایران
آخرین اخبار رزمایش نیروی هوایی ارتش ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جنگنده بمب افکن های اف۴ نیروی هوایی ارتش ایران با استفاده از موشک های ماوریک و بمب های قاصد اهداف دشمن فرضی را منهدم کردند.
آغاز هشتمین رزمایش فدائیان حریم ولایت ارتش ایران - اسپوتنیک ایران
آغاز رزمایش نیروی هوایی ارتش ایران
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم ، در دومین روز از مرحله اصلی و فاز عملیاتی هشتمین رزمایش بزرگ نیروی هوایی ارتش ایران تحت عنوان فداییان حریم ولایت، جنگنده بمب افکن های اف4 با استفاده از موشک های ماوریک و بمب های 2000 پوندی قاصد اهداف دشمن فرضی را منهدم کردند.
امیر سرتیپ دوم خلبان علیرضا انگیزه، سخنگوی هشتمین رزمایش فدائیان حریم ولایت با اعلام این خبرگفت: پس از بمباران موفق شب گذشته هواپیماهای بمب افکن راهبردی سنگین سوخو24 ساعاتی قبل جنگنده بمب افکن های اف 4 با شلیک موشک های ارتقاء یافته ماوریک و استفاده از بمب های هوشمند، نقطه زن و دور ایستای 2000 پوندی قاصد که توسط متخصصان جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش تولید شده است، با حجم تخریب گسترده، اهداف زمینی را مورد اصابت قرار دادند.
در این مرحله از رزمایش از پرنده های فوق سبک و پهپاد های تهاجمی نیروی هوایی در راستای شناسایی و انهدام اهداف شبیه سازی شده در حجم گسترده به منظور ضربه نهایی به دشمن استفاده شد. 
صبح دیروز هشمین رزمایش فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش ایران با محوریت پایگاه هوایی "شهید بابایی" اصفهان و با شرکت کلیه پایگاه‌های شکاری نیروی هوایی ارتش این کشور آغاز شد.در اولین روز از مرحله اصلی و هشتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، هواپیماهای شکاری بمب‌افکن اف۵ و صاعقه نیروی هوایی ارتش ایران اهداف مهم و حیاتی دشمن فرضی را با استفاده از تسلیحات ساخت داخل منهدم کردند.
همچنین هواپیماهای اف7 مجهز به بمب‌های هوشمند، نقطه‌زن، دورایستا و راکت‌های ساخت داخل برای اولین بار اهداف حیاتی دشمن فرضی را با تکنیک‌های ابتکاری و خارج از رینگ پدافندی در عمق منطقه نبرد منهدم کردند.
در ادامه رزمایش، سه فروند جنگنده اف4 به‌منظور نفوذ در عمق کشور نارنجی و افزایش شعاع عملیاتی در دستیابی به اهداف برد بلند با اجرای مأموریت TOP COVER توسط دو فروند هواپیمای اف14، عملیات سوخت‌گیری هوایی از هواپیمای تانکر سوخت‌رسان 747 را با موفقیت انجام دادند.
در بخش دیگری از این رزمایش عملیات جنگ الکترونیک و آزمایش انواع سامانه‌های پیشرفته ارتباطی نیروی هوایی ارتش با استفاده از بسترهای امن شبکه‌های بی‌سیم و باسیم، انواع سامانه‌های تسهیلات پروازی و انواع سامانه‌های تاکتیکی مأموریت‌های ابلاغ‌شده در جنگ الکترونیک را با موفقیت انجام دادند.

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала