نمایشگاه جهیزیه ایرانی

© Sputnikنمایشگاه جهیزیه ایرانی
نمایشگاه جهیزیه ایرانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در تمام کشور های دنیا هنگامی که زوجی تصمیم به ازدواج می گیرند، یکی از مسایل مهم ،تهیه ی لوازم زندگی است؛ که در ایران تحت عنوان جهیزیه شناخته شده و به یکی از دغدغه های شیرین خانواده های ایرانی بدل شده.

بطور قطع بسیاری از آداب و رسوم و سنت های جاری در کشور های مختلف ریشه های مشابه دارند؛ که رسومات مربوط به ازدواج یکی از آن هاست. در کشور ها و زمان های مختلف تهیه ی جهیزیه تفاوت های چشمگیری دارد؛ اما وجه مشترک تمام آنها کمک های بزرگ یا کوچک خانواده ها متناسب با تواناییشان برای شروع زندگی مشترک زوج های جوان است.

در ایران عمده وسایل مربوط به شروع زندگی توسط دختر و خانواده ی او تهیه می شود؛ البته که در بخش های مختلف ایران این رسم متغییر است. برای مثال در جنوب ایران تهیه ی تمام ملزومات زندگی به عهده ی پسر و خانواده ی اوست؛ با این حال این رسم با توجه به شرایط خانواده ها و محیط زندگی بسیار متغییر است و نمی توان برای آن دستورالعملی کلی داد.

با توجه به شرایط اقتصادی امروزه جامعه وهزینه های سرسام آور تامین یک جهیزیه کامل، برخی خانواده ها زمان زیادی را برای تهیه جهیزیه دخترانشان صرف می کنند، مساله ای که برخی دیگر را بر آن داشته که نمایشگاهی راه اندازی کنند تا خانواده ها بتوانند هر آنچه برای یک جهیزیه کامل نیاز دارند در یک جا پیدا کنند.

این نمایشگاه همچنین برای تشویق جوانان به استفاده از کالای ایرانی فقط کالای ایرانی عرضه می نماید، اما همان کالای ایرانی هم آنقدر برای مراجعه کنندگان گران است که بسیاری فقط به تماشای کالا می پردازند.

این نمایشگاه به عنوان نمایشگاه جهیزیه ی ایرانی از هفدهم دی ماه 97 در مجموعه ی چهل سرای مصلای امام خمینی شروع به کار کرده که تا 21 ام دی ماه 97 ادامه دارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала